Ruch na zajezdni

Hybryda wyjechała na trasy z pasażerami, a kolejne Twisty 2.0 docierają do zajezdni w MPK Częstochowa.


Po przeprowadzeniu ponad tysiąca kilometrów jazd testowych, w obliczu ich pozytywnego przebiegu – pierwszy, zmodyfikowany autobus hybrydowy wyjechał już na stałe trasy z pasażerami po ulicach Częstochowy. Podstawową zmianą, różniącą pierwszy ze zmodyfikowanych egzemplarzy z pierwotną wersją modelu, jest zamiana superkondesatorów na ekologiczne i bezpieczne akumulatory. Dzięki temu hybryda jest przede wszystkim dużo cichsza. Potwierdzają to sami pasażerowie.

Inne z ważnych przedsięwzięć realizowanych aktualnie przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie ma także kolejne odsłony. Drugi z zamówionych tramwajów typu Twist 2.0 dotarł do zajezdni i rozpoczął testy, które poprzedzają jego regularne kursy na trasach z pasażerami. Trzeci z zamówionych tramwajów ma dotrzeć z bydgoskiej PESY do MPK jeszcze w tym tygodniu. Przypomnijmy, że komplet 10 tramwajów (zamówionych za kwotę ok. 90 mln zł) trafi do Częstochowy w III kwartale tego roku. Po wszystkich trasach w mieście tabor zacznie kursować na początku przyszłego roku, wraz z zakończeniem największej przebudowy infrastruktury tramwajowej od początku istnienia sieci w Częstochowie.

2 komentarze

  1. A ślasko-dąbrowskie Twisty kiedy? Bo wydaje mi się, że PESA już powinna kończyć dostawy, a tu jakoś cisza.

  2. no wlasnie ta cisza m11,czytalem ze grudniu byl juz gotowy szkielet a do konca czerwca mialy byc wszystkie wyprodukowane ……moze redakcja sie zaiteresuje tym tematem????

Pozostaw odpowiedź ludwiczek58 Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *