Ruch na zajezdni

Hybryda wyjechała na trasy z pasażerami, a kolejne Twisty 2.0 docierają do zajezdni w MPK Częstochowa.


Po przeprowadzeniu ponad tysiąca kilometrów jazd testowych, w obliczu ich pozytywnego przebiegu – pierwszy, zmodyfikowany autobus hybrydowy wyjechał już na stałe trasy z pasażerami po ulicach Częstochowy. Podstawową zmianą, różniącą pierwszy ze zmodyfikowanych egzemplarzy z pierwotną wersją modelu, jest zamiana superkondesatorów na ekologiczne i bezpieczne akumulatory. Dzięki temu hybryda jest przede wszystkim dużo cichsza. Potwierdzają to sami pasażerowie.

Inne z ważnych przedsięwzięć realizowanych aktualnie przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie ma także kolejne odsłony. Drugi z zamówionych tramwajów typu Twist 2.0 dotarł do zajezdni i rozpoczął testy, które poprzedzają jego regularne kursy na trasach z pasażerami. Trzeci z zamówionych tramwajów ma dotrzeć z bydgoskiej PESY do MPK jeszcze w tym tygodniu. Przypomnijmy, że komplet 10 tramwajów (zamówionych za kwotę ok. 90 mln zł) trafi do Częstochowy w III kwartale tego roku. Po wszystkich trasach w mieście tabor zacznie kursować na początku przyszłego roku, wraz z zakończeniem największej przebudowy infrastruktury tramwajowej od początku istnienia sieci w Częstochowie.

2 komentarze

  1. A ślasko-dąbrowskie Twisty kiedy? Bo wydaje mi się, że PESA już powinna kończyć dostawy, a tu jakoś cisza.

  2. no wlasnie ta cisza m11,czytalem ze grudniu byl juz gotowy szkielet a do konca czerwca mialy byc wszystkie wyprodukowane ……moze redakcja sie zaiteresuje tym tematem????

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *