PLK PLK: Zwiększamy dostęp do kolei

– Podróżni po latach skorzystają z przystanku Przyszowice na trasie Gliwice – Rybnik. To kolejna miejscowość po Knurowie, której mieszkańcy zyskają dostęp do kolei dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Z peronów podróżni pojadą w stronę Gliwic i w Beskidy. Na trasie Gliwice – Rybnik dostępniejsza dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się będzie też stacja Leszczyny – twierdzi w komunikacie prasowym zarządca infrastruktury kolejowej, zatytułowanym „PLK zwiększają dostęp do kolei w Śląskiem”


W komunikacie czytamy również, że od 14 czerwca weekendowe pociągi pasażerskie, kursujące między Gliwicami a Żywcem, będą się zatrzymywać w Przyszowicach. Mieszkańcy zyskają lepsze i wygodniejsze połączenie z Gliwicami, Rybnikiem, Bielskiem-Białą i Żywcem. To kolejne miejsce na trasie Gliwice – Rybnik, w którym zwiększa się dostęp mieszkańców do kolei. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dostosowały przystanek Przyszowice do bezpiecznej obsługi podróżnych. Wymieniono oświetlenie i odnowiono wiatę. PLK przypomina, że na stacji Knurów pociągi relacji Gliwice – Wisła Głębce (obecnie Gliwice – Żywiec) zatrzymują się od 2018 roku, po przeprowadzonym i tam remoncie.

Ponadto w Leszczynach, na linii Katowice – Rybnik i Gliwice – Rybnik, aby ułatwić korzystanie z kolei, PLK remontują peron. Będzie wyższy, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Przygotowano nową nawierzchnię i ścieżkę naprowadzającą z wypukłą fakturą. Remontowane są wiaty, wymieniane jest oświetlenie. Zamontowane zostanie nowe nagłośnienie i tablice informacyjne. Stacja zostanie dostosowana do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wykonana będzie pochylnia, która wyeliminuje konieczność wchodzenia na kładkę. Wartość zadania to 2,5 mln zł ze środków budżetowych. Prace zakończą się w lipcu 2020 roku.

ppz: Mikołów. Fragment linii kolejowej nr 140 Katowice Ligota – Rybnik – Nędza

2 komentarze

  1. Super, następne w kolejce powinny być Gliwice Sośnica, Zabrze Makoszowy, Gierałtowice i Szczygłowice, a od nowego rozkładu powinny być codzienne połączenia na tej trasie

  2. Dla pociągów w weekendy. Śmiech na sali. Tu Rybnik -Gliwice przynajmniej co 2 godziny i to minimum. Podobnie Gliwice-Bytom, krótki odcinek, jedna jednostka by mogła jeździć w jedną i drugą stronę. Ale to przerasta decydentów. A już budowa peronów na tej linii, to już dla naszego województwa kosmos. Lepiej puścić superszybki 850 ( a na Rybnik marszrutkę , dwie na dobę).

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *