Obwodnica w pełni przejezdna

Wygląda na to, że towarowa obwodnica Katowic czyli linia nr 142 od wczoraj już ostatecznie została oddana do użytku na całej swojej długości. Czy w końcu doczekamy się, że główny katowicki dworzec pasażerski zostanie odciążony choć z części przejeżdżających przez niego pociągów towarowych?


Owszem, od kilku tygodni, po długim remoncie, pociągi jeździły od Mąkołowca przez posterunek odgałęźny Staszic i dalej w kierunku Muchowca. Ciągle jednak były utrudnienia na odcinku po. Staszic – Ligota. Wczoraj w godzinach porannych po raz kolejny dopuszczono do ruchu ten odcinek i podobno ma to być już definitywne i ostateczne rozwiązanie.

Przypomnijmy, czemu czynna linia nr 142 jest tak ważna. Jej drożność sprawi, że wiele pociągów towarowych, które muszą przejechać przez centrum Katowic, będzie mogło ominąć dworzec główny. Bo jest coś nie tak w tym, że w regionie w którym mówi się, że się remontuje tory głownie pod transport towarowy, tenże kierowany jest przez główne miejsce obsługi pasażerów w województwie. Może teraz choć trochę się to zmieni, gdy najcięższe pociągi wjeżdżające do stolicy województwa od strony Sosnowca i Mysłowic będą mogły przez Muchowiec, Ochojec, Murcki i Kostuchnę ominąć centrum miasta kierując się na południe. Poza tym odcinek Mąkołowiec z odgałęzieniem na p.o. Staszic do Ligoty stanowi alternatywę dla ewentualnych perturbacji czy utrudnień na linii 139 czyli podstawowym szlaku łączącym Ligotę z Tychami. Może w końcu to zadziała…

3 komentarze

  1. Małe błędy: główny katowicki dworzec pasażerski zostanie odciążony choć z części przejeżdżających przez niego pociągów (pasażerskich) chyba towarowych, a od kilku tygodni, po długim remoncie, pociągi jeżdżą tylko od Mysłowic i Sosnowca w kierunku Muchowca dalej przez Staszic i Kostuchnę odwrotnie od Mąkołowca przez posterunek odgałęźny Staszic i dalej w kierunku Muchowca nie jeździ nic, wszystko w kierunku powrotnym trasowane jest przez Podlesie i Piotrowice, i tak samo pociągi, które jadą od Brynowa i Panewnika dalej jeżdżą przez Piotrowice, a nie przez Ochojec, więc nie wiem skąd takie informacje. Może teraz się coś w końcu zmieni.

  2. Trochę nie wypada krytykować, bo jest w końcu linia zrewitalizowana. Ale jak patrzeć na tą inwestycję przez pryzmat efektywności to realizowana była zbyt długo i zwrot zainwestowanych środków nie jest tak efektywny jaki mógłby być. Ale niestety PLK, nasz narodowy monopolista tak ma, za pełnym przyzwoleniem kolejnych ekip rządzących.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *