Peron w Trzebini gotowy

Pasażerowie kolei mogą już korzystać z nowego peronu w Trzebini. To kolejny krok do mających zakończyć się w tym roku prac na ostatnim odcinku inwestycji między Krakowem a Katowicami. Z tego co udało się nam ustalić, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy w grudniu, znacznie szybciej pojedziemy pociągiem pomiędzy Śląskiem a Małopolską. Zwiększa się komfort stacji i przystanków. Inwestycja warta ok. 2 mld zł współfinansowana jest w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.


PKP PLK systematycznie zwiększają komfort obsługi podróżnych na modernizowanej trasie pomiędzy Krakowem a Katowicami. Na stacji w Trzebini peron 3 ma 400 metrów, jest wyższy niż poprzedni oraz w pełni zadaszony. Korzystają z niego podróżni pociągów w kierunku Oświęcimia. W przyszłym tygodniu, po zakończeniu instalacji i sprawdzeniu nowego systemu sterowania ruchem, odjeżdżać z niego będą pasażerowie pozostałych pociągów. Zmodernizowany peron ułatwi podróże koleją wszystkim pasażerom. W przyszłości na peronie pojawią się także tablice dynamicznej informacji pasażerskiej, oraz oznaczenia w alfabecie Braille’a.

Na stacji w Trzebini prowadzone są odbiory, sprawdzane systemy sterowania i bezpieczeństwa. Po zakończeniu tego procesu ruszy kolejny etap prac. Podróżni będą korzystać z peronu 3, a wykonawcy rozpoczną rozbiórkę starych i budowę nowych peronów oraz kolejnej części przejścia podziemnego. Przejście połączy perony z dworcem, a także umożliwi bezpieczne przejście mieszkańcom miasta przez teren kolejowy.

Nowe perony i wiadukty w Trzebini są kolejnym efektem przebudowy linii kolejowej z Krakowa do Katowic. Prace na pozostałych odcinkach inwestycji już się kończą. Podróżni mogą już korzystać z odnowionych przystanków m.in. w Rudawie i Balinie. Gotowe są stacje w Zabierzowie, Jaworznie Szczakowej i krakowskich Mydlnikach. Komunikację drogową ułatwiają nowe wiadukty m.in. w Krakowie, Jaworznie, Krzeszowicach i Woli Filipowskiej.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Fot. PKP PLK

One comment

  1. Tych ekranych dzwiekowych naustawiancych w gluchej ciszy wzdluz tej pieknej trasy nigdy tym baranom nie wybacze, wola to o pomste do nieba

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *