Pierwszy kurs Twista 2.0 z pasażerami

W środowe południe odbyła się oficjalna inauguracja obsługi pasażerskiej przez pierwszy z dziesięciu nowych tramwajów Twist 2.0 w Częstochowie. Inauguracyjny kurs poprzedził briefing prasowy, który z zachowaniem zasad bezpieczeństwa został przeprowadzony na świeżym powietrzu na terenie zajezdni MPK.


Po wykonaniu blisko 800 km jazd testowych bez pasażerów po częstochowskich torach, dziś pierwszy z dziesięciu zamówionych Twistów drugiej generacji wyjeżdża na regularne kursy. Mam nadzieje, że przypadnie do gustu częstochowiankom i częstochowianom w podobnym stopniu, jak tramwaje tego typu pierwszej generacji, których pasażerowie wypatrywali na przystankach i czerpali przyjemność z podróży – powiedział prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk.

W trakcie wspomnianych przez prezydenta testów ustawienia tramwaju były dostosowywane przez ekipy fachowców z PESY i MPK do specyfiki częstochowskiej sieci tramwajowej. Jest to udoskonalona wersja Twista pierwszej generacji, którego od pierwszego wejrzenia pokochali pasażerowie spod Jasnej Góry. W porównaniu do poprzednika, zmodyfikowano nadwozie, udoskonalono właściwości jezdne i widoczność. Twist 2.0 jest ponadto bogatszy o szereg udogodnień dla motorniczych i pasażerów, które poprawiają jakość pracy i podróży np.:

– dodatkowe wyposażenie w kabinie motorniczego
– dodatkowe, boczne oświetlenie zewnętrzne po lewej i prawej stronie wagonu
– dwa automaty do sprzedaży biletów
– system zliczania potoków pasażerskich
– dwustronne tablice informacyjne kolorowe LCD
– zasobniki energii
– diagnostyka on-line

Kolejne egzemplarze nowego Twista niebawem zjadą z taśmy produkcyjnej bydgoskiej PESY.

Według zapewnień producenta produkcja drugiego tramwaju jest na finiszu, egzemplarz dotrze do Częstochowy jeszcze w maju. Potem, w kolejnych miesiącach zakładają dostawy po 2 składy miesięcznie więc we wrześniu powinien być już komplet na zajezdni. Każdy z nich będzie sukcesywnie przygotowywany do obsługi pasażerskiej, analogicznie do pierwszego – zapowiedział prezes MPK w Częstochowie, Mariusz Sikora.

Wszystkie nowe Twisty 2.0 (10 sztuk) wyjadą na tory po zakończeniu wielkiej przebudowy starej linii tramwajowej czyli za kilka miesięcy. Łącznie koszt rekordowego w historii miasta kontraktu tramwajowego realizowanego w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie” wynosi 204 mln zł (114 mln to przebudowa + 90 mln zakup tramwajów). 144 mln zł z tej kwoty to dofinansowanie z UE.

Fot. MPK Częstochowa

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *