Wiadukt za wiaduktem

PKP PLK poinformowały, że kierowcy i piesi korzystają już z wiaduktu wzdłuż ul. Ciężkowickiej w Balinie. To dziewiąty z dziesięciu nowych tego typu obiektów na modernizowanej linii Katowice – Kraków. Prace zrealizowano w ramach inwestycji na linii łączącej stolice województw śląskiego i małopolskiego, współfinansowanej przez UE z instrumentu CEF „Łącząc Europę”.


Obiekt w Balinie ma 20 m długości i 12 m szerokości. Przeprawa nad torami zastąpiła dawny przejazd kolejowo-drogowy.Wiadukt usprawnił komunikację drogową w mieście – skrócił czas przejazdu z północnej na południową stronę torów. Budowa wiaduktu drogowego w Balinie za 12 mln zł netto jest jednym z efektów inwestycji między Jaworznem Szczakową a Trzebinią w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb”, którego wartość to ok. 2 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Dofinansowanie unijne wynosi 1,4 mld zł netto.

– Na trasie z Katowic do Krakowa PKP PLK. zaplanowały 10 nowych dodatkowych bezkolizyjnych skrzyżowań. Poza tym 24 wiadukty kolejowe i drogowe są modernizowane. Wszystkie znacząco zwiększają poziom bezpieczeństwa i poprawiają komunikację wzdłuż linii kolejowej. Ostatni nowy obiekt, wiadukt drogowy, budowany jest w Trzebini przy ul. Słowackiego. Zakończenie jest planowane w drugiej połowie 2020 roku – informuje zarządca infrastruktury.

Od 2019 roku na linii Katowice – Kraków na zlecenie PLK zbudowano cztery nowe wiadukty: w Jaworznie Szczakowej (ul. Bukowska), w Trzebini (ul. Daszyńskiego), w Woli Filipowskiej (ul. Białka) oraz w Krakowie (ul. Rydla). W poprzednim roku oddano wiadukt drogowy w Jaworznie, w dzielnicy Pieczyska, który zastąpił przejazd w ciągu ul. Ks. Mroczka i Sobieskiego. Nowe obiekty zapewniły bezpieczniejszą komunikację w Luszowicach i Chrzanowie (między Balinem a Trzebinią) oraz między Ciężkowicami a Balinem.

Zakończenie wszystkich prac na linii Jaworzno Szczakowa – Kraków w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb” planowane jest do końca 2020 roku.

Fot. PKP PLK

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *