W podregionie tyskim także zmiany

Zarząd Transportu Metropolitalnego zauważa, że odgórne zalecenia dotyczące unikania miejsc publicznych oraz pozostania w domach są skuteczne. Przekłada się to między innymi na komunikację miejską. Frekwencja w pojazdach jest dużo niższa. W związku z tym wprowadzone zostają kolejne zmiany w rozkładach jazdy. Tym razem dotyczą one podregionu tyskiego.


Na liniach o niskiej frekwencji następuje ograniczenie liczby połączeń. Na innych – wręcz przeciwnie – zwiększenie oferty. Wprowadzenie zmian wynika z dostosowywania rozkładów jazdy do rzeczywistych, aktualnych potrzeb oraz ma na celu zapobieganie zbieraniu się dużych skupisk pasażerów w pojazdach.

Od 25 marca w dni robocze trolejbusy będą kursować jak w soboty. Tego samego dnia modyfikacja ta zacznie obowiązywać również na niektórych liniach autobusowych: L, P, R, S, W, 1, 2, 4, 21, 29, 31, 33, 36, 45, 54, 65, 69, 75, 82, 128, 131, 137, 254, 268, 273, 291, 294, 505, 515, 525, 551, 655, 696.

Ponadto, w związku z nieodbywaniem się zajęć w szkołach i na uczelniach, zawieszone pozostają linie szkolne (Sz1, Sz2, Sz3, Sz4) oraz nr 14, 95, 252, 253, E2. Czasowe ograniczenie (dwa kursy) dotyczy również linii nr 33.

Rozkłady jazdy robocze nieszkolne będą nadal obowiązywać na liniach: J, 686, a robocze wciąż będą ważne na liniach: K, 56, 101, 157, 181, 245, 274, 536, 620, 627.

Jednocześnie ZTM kieruje do realizacji kluczowych połączeń na wybranych liniach większy tabor – autobusy zastąpią minibusy, a autobusy przegubowe pojazdy krótsze, co będzie zapobiegać powstawaniu większych skupisk podróżnych w pojazdach. Zmiana ta dotyczy wybranych kursów linii K, 56, 101, 157, 181, 245, 274, 536, 620, 627 (zamiana taboru z minibusowego na autobusowy) oraz linii L, P, R, S, W, 1, 2, 4, 21, 29, 31, 33, 36, 45, 54, 65, 69, 75, 82, 128, 131, 137, 254, 268, 273, 291, 294, 505, 515, 525, 551, 655, 696 (zamiana taboru na przegubowy).

ZTM zachęca pasażerów do tego, aby na adres kancelaria@metropoliaztm.pl zgłaszać, na których liniach i w jakich godzinach zapełnienie pojazdów komunikacji miejskiej przekracza wartość 50 procent – wówczas, w miarę możliwości, oferta transportowa będzie zwiększana. W przypadku połączeń o najniższej frekwencji – będzie natomiast rozpatrywana możliwość wprowadzenia ograniczeń.

Fot. Zarząd Transportu Metropolitalnego

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *