W Strumieniu o CPK

Do wczoraj trwały konsultacje związane z ewentualnym proponowanym przebiegiem nowych linii kolei dużej prędkości, wchodzących w skład potencjalnej inwestycji pt. Centralny Port Komunikacyjny. W wielu miejscowościach naszego regionu wizja nowych szlaków spotkała się z szerokim odzewem społecznym.


Nas oczywiście w ogłoszonych konsultacjach najbardziej interesuje koncepcja Strategicznego Studium Lokalizacyjnego komponentu kolejowego Centralnego Portu Komunikacyjnego – Ciąg nr 7, dotycząca naszego województwa  Pisaliśmy już o konsultacjach przeprowadzonych w Dąbrowie Górniczej. Proponowane przebiegi tras spotkały się ze sprzeciwami także m.in w Mikołowie. W Strumieniu sprawa trafiła natomiast na nadzwyczajne posiedzenie Rady Miejskiej.

Radnych, którzy zebrali się na nadzwyczajnym posiedzeniu tylko i wyłącznie w rej sprawie, nie przekonała wizja ewentualnej nitki szybkiej kolei, która miałaby przecinać na pół Bąków, który leży według projektantów dokładnie w ciągu nowej linii na odcinku pomiędzy pomiędzy Chybiem a Pawłowicami i Jastrzębiem. Nie wnikając w liczne powody dlaczego nie ma zgody na szlak w tej formie ze strony lokalnej społeczności, radni jednogłośnie podjęli w formie uchwały decyzję sprzeciwiającą realizacji w tej formie proponowanej wizji.

Warty podkreślenia jest fakt, że podczas obrad na „tapetę” trafiła również sprawa aktualnej jakości a przede wszystkim częstotliwości kursowania [pociągów przez tą miejscowość. Władze, z burmistrz Anną Grygierek na czele, zapewniły, że podejmą czynności mające na celu ulepszenia oferty komunikacyjnej Strumienia. W porozumieniu z innymi, ościennymi miejscowościami sformułowane niebawem zostaną również propozycje rozbudowy na linii 157 i 159 w kierunku Żor infrastruktury z której w przyszłości mogliby skorzystać przyszli podróżni.

Szczegóły tych zamierzeń przedstawimy wkrótce. Tekst poniedziałkowej uchwały i więcej o konsultacjach i propozycjach dotyczących CPK znajdziecie pod tym adresem   na stronie stowarzyszenia Kolej na Śląsk

One comment

  1. Lista miast i gmin przeciwko KDP rośnie. natychmiastowa alternatywa istnieje:
    1. Katowice – Tychy – Chybie – Zebrzydowice na 200 km/h.
    2. Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – rozbudowa na cztery tory.
    3. Katowice – Mikołów – Orzesze – Rybnik – Wodzisław Śl. – Chałupki: rozbudowa na dwa tory in 120 km/h.
    To szybka poprawa dla „Polski powiatowej” a także dla tras do Pragi, Wiednia i Budapesztu.
    Wszystkie powyższe trasy istnieją. Nie trzeba wyburzeń. A więc do pracy, nie do marzeń.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *