PKP PLK: Raport z LK 1

Przez ostatnie dni bywaliśmy tam gdzie już za kilkanaście dni rozpoczną się  duże prace remontowe na sieci kolejowej naszego regionu. Byliśmy na wiślance i w okolicach Czechowic-Dziedzic. PKP PLK z kolei opublikowały raport o stanie prac na linii kolejowej nr 1 pomiędzy Zawierciem a Częstochową. Przypomnijmy, że całość zadania „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie”  o wartości 380 mln złotych, ma zostać wykonana do końca tego roku. Inwestycja współfinansowana jest z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Aktualnie zarządca infrastruktury kolejowej informuje o przebudowie peronów m.in. w Myszkowie i Poraju . Wymieniane są również tory i sieć trakcyjna. Efektem inwestycji na „Wiedence” będzie m.in. skrócenie czasu przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut, prędkość pociągów ma wzrosnąć ze 120 do 160 km/h. Zwiększy się komfort obsługi na stacjach i przystankach. Wyremontowane zostaną następujące przystanki: Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko i Masłońskie Natalin. Do czerwca perony przy jednym z torów będą wyższe z antypoślizgową nawierzchnią i dobrze oświetlone. Staną na nich nowe wiaty i ławki. W Żarkach Letnisko budowane jest przejście podziemne.

Na odcinku Myszków – Poraj jeden z dwóch torów wymieniany jest na nowy. W czerwcu prace przeniosą się na drugi tor. PLK wybudowały też nową nastawnię w stacji Poraj, a nowoczesne urządzenia, które zostaną tam zamontowane, zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Na odcinku Poraj – Częstochowa, podróżni korzystają z odnowionych peronów w takich miejscach jak Korwinów czy Częstochowa Raków. Pociągi jeżdżą już po nowym torze. Teraz wymieniany jest drugi tor i równocześnie przebudowywane są leżące przy nim perony. W Częstochowie Raków obsługę ułatwią montowane aktualnie windy. Obecnie jest remontowane przejście podziemne, w którym będą zamontowane dźwigi. Prace przewidziano tam do czerwca.

Podróżni korzystają już również z nowego peronu na stacji Myszków oraz nowych peronów na przystankach Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole. Na przystanku Myszków Mrzygłód budowane jest przejście podziemne. Pociągi jeżdżą już po odnowionych torach z Zawiercia do Myszkowa. Przebudowywany jest drugi peron na stacji Myszków.

Inwestycja w liczbach to m.in.:
– 10 stacji i przystanków bardziej dostępnych dla pasażerów
– 15 przejazdów kolejowo–drogowych z dodatkowymi urządzeniami
– 88 km nowych torów
– 88 km nowej sieci trakcyjnej
– 20 mostów przebudowanych

Fot. PKP PLK

2 komentarze

  1. Czy to prawda ze jest porozumienie na szczeblu wojewodztw Slaskie-Opolskie odnosnie reaktywacji polaczenia kolejowego Raciborz-Glubczyce-Raclawice Slaskie??

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *