Tu też się szykują…

Informowaliśmy i pokazaliśmy na przykładzie odcinka Goleszów – Cieszyn jak wyglądają przygotowania do rozpoczynającego się za kilkanaście dni remontu linii kolejowej do Wisły. Całkiem niedaleko, w tym samym czasie, ma się rozpocząć równie duża jeśli nie większa inwestycja. I wczoraj pojechaliśmy sobie zobaczyć jak tam się do niej szykują.



Mowa o pracach o wartości 1,4 mld złotych w ramach projektu „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła – Czechowice – Dziedzice – Zabrzeg”

Harmonogram planowanych prac przewiduje wymianę prawie 47 km torów i 56 km sieci trakcyjnej. Prędkość pociągów osobowych ma zwiększyć się do 160 km/h a towarowych do 120 km/h. Prace obejmą też ponad 150-metrowy most na Wiśle w Goczałkowicach-Zdroju i właśnie tam się wybraliśmy z reporterska wizytą…

Faktycznie cały teren wokół mostu jest już ogrodzony i zabezpieczony przez przyszłego wykonawcę. Nie jest już możliwe korzystanie z polnej drogi prowadzącej wzdłuż rzeki pod obiektem. Pojawia się też pierwszy sprzęt i  robotnicy. Most nad Wisłą to jeden z bodajże 20 obiektów, których odnowienie przewiduje harmonogram prac podczas tego zadania, Kompleksową przebudowę przejdzie także zarówno układ torowy jak i infrastruktura stacji Czechowice-Dziedzice. Czeka nas gorąca wiosna na torach…

 

3 komentarze

  1. Ciekawe, czy w ramach tej części remontu dadzą radę zbudować przystanek Czechowice-Dziedzice Zachód, przy rozwidleniu linii na Goczałkowice i na Czechowice, niedaleko ul. Ochodzkiej.
    Zarówno przy torach na Goczałkowice, jak i przy torach na Czechowice – aby ułatwić przesiadki pomiędzy pociągami Katowice – Wisła oraz Chybie-Bielsko. A dodatkowo miasto Czechowice uzyskałoby bezpośrednie połączenie ze Skoczowem, Ustroniem i Wisłą.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *