90 minut szczytu w Szopienicach

Tak na szybko podjęliśmy wczoraj decyzję o wyjeździe do Szopienic. Dlaczego tam?  Oprócz głównych szlaków w kierunku Warszawy i Krakowa przez tą dzielnicę Katowic przechodzą także inne linie, używane przez pociągi towarowe. Właśnie tam widać najlepiej jak wielkie jest już obłożenie ruchem kolejowym w naszym regionie i dlaczego warto na poważnie zacząć się zastanawiać nad rozbudową naszej sieci.


Ciągle mówi się o potrzebie rozbudowy naszej sieci kolejowej. Głównie na najważniejszych szlakach. Ostatnio pojawiła się informacja, że PKP PLK rozważa dobudowę dwóch torów na odcinku Katowice Ligota – Tychy. To jednak problem nie tylko tego odcinka. W poprzedniej wersji Krajowego Programu Kolejowego był projekt wielkiej przebudowy całego układu torowego na Śląsku i w Zagłębiu (z Sosnowca do Katowic miało być… pięć torów), jednak inwestycja „spadła” z głównej części programu i została odłożona na przyszłość. Tymczasem życie płynie dalej i okazało się, że wraz z wzrastającą popularnością kolei zarówno towarowej jak i pasażerskiej właśnie w naszym regionie zaczyna szlakom kolejowym grozić, używając terminologii drogowej „zakorkowanie”. Czemu tak się dzieje przedstawimy niebawem w szczegółowym opracowaniu, które z mozołem przygotowujemy

Wczorajszy nasz wypad do katowickiej dzielnicy Szopienice pokazał, że w godzinach szczytu, a byliśmy tam od 14 do 15.30, ruch kolejowy jest olbrzymi. Poniższa dokumentacja fotograficzna nie pokazuje wszystkich pociągów osobowych i towarowych, które przejechały po którymkolwiek z istniejących tam szlaków podczas naszej bytności. A, wierzcie, było tego naprawdę sporo….

Fot. Tymoteusz Muszala, Silesia Info Transport

One comment

  1. »W poprzedniej wersji Krajowego Programu Kolejowego był projekt wielkiej przebudowy całego układu torowego na Śląsku i w Zagłębiu (z Sosnowca do Katowic miało być… pięć torów)«

    Czyli tak, jest rozważany pomysł, aby z Sosnowca do Katowic było PIĘĆ torów, obok tego istniejąc dwutorowy tramwaj, i jeszcze oprócz tego jest rozważany ten tzw. ,,monorail,, do Pyrzowic – ciekawe, czy w ogóle ktoś na to przewidział w planach zagospodarowania przestrzennego Sosnowca i Katowic rezerwę terenu pod to !

    Monrail do Pyrzowic – ja bym proponował budowę linii kolejowej DG Ząbkowice – Pyrzowice, może być śladem podobnie, jak trasa S1.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *