90 minut szczytu w Szopienicach

Tak na szybko podjęliśmy wczoraj decyzję o wyjeździe do Szopienic. Dlaczego tam?  Oprócz głównych szlaków w kierunku Warszawy i Krakowa przez tą dzielnicę Katowic przechodzą także inne linie, używane przez pociągi towarowe. Właśnie tam widać najlepiej jak wielkie jest już obłożenie ruchem kolejowym w naszym regionie i dlaczego warto na poważnie zacząć się zastanawiać nad rozbudową naszej sieci.


Ciągle mówi się o potrzebie rozbudowy naszej sieci kolejowej. Głównie na najważniejszych szlakach. Ostatnio pojawiła się informacja, że PKP PLK rozważa dobudowę dwóch torów na odcinku Katowice Ligota – Tychy. To jednak problem nie tylko tego odcinka. W poprzedniej wersji Krajowego Programu Kolejowego był projekt wielkiej przebudowy całego układu torowego na Śląsku i w Zagłębiu (z Sosnowca do Katowic miało być… pięć torów), jednak inwestycja „spadła” z głównej części programu i została odłożona na przyszłość. Tymczasem życie płynie dalej i okazało się, że wraz z wzrastającą popularnością kolei zarówno towarowej jak i pasażerskiej właśnie w naszym regionie zaczyna szlakom kolejowym grozić, używając terminologii drogowej „zakorkowanie”. Czemu tak się dzieje przedstawimy niebawem w szczegółowym opracowaniu, które z mozołem przygotowujemy

Wczorajszy nasz wypad do katowickiej dzielnicy Szopienice pokazał, że w godzinach szczytu, a byliśmy tam od 14 do 15.30, ruch kolejowy jest olbrzymi. Poniższa dokumentacja fotograficzna nie pokazuje wszystkich pociągów osobowych i towarowych, które przejechały po którymkolwiek z istniejących tam szlaków podczas naszej bytności. A, wierzcie, było tego naprawdę sporo….

Fot. Tymoteusz Muszala, Silesia Info Transport

2 komentarze

  1. »W poprzedniej wersji Krajowego Programu Kolejowego był projekt wielkiej przebudowy całego układu torowego na Śląsku i w Zagłębiu (z Sosnowca do Katowic miało być… pięć torów)«

    Czyli tak, jest rozważany pomysł, aby z Sosnowca do Katowic było PIĘĆ torów, obok tego istniejąc dwutorowy tramwaj, i jeszcze oprócz tego jest rozważany ten tzw. ,,monorail,, do Pyrzowic – ciekawe, czy w ogóle ktoś na to przewidział w planach zagospodarowania przestrzennego Sosnowca i Katowic rezerwę terenu pod to !

    Monrail do Pyrzowic – ja bym proponował budowę linii kolejowej DG Ząbkowice – Pyrzowice, może być śladem podobnie, jak trasa S1.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *