Tramwaje wracają do huty

Tramwaje Śląskie poinformowały, że w tym tygodniu minął dokładnie rok od rozpoczęcia prac modernizacyjnych torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej. Końca dobiega kolejny etap tej inwestycji, dzięki czemu od poniedziałku 17 lutego tramwaje znów będą dojeżdżać do pętli przy Hucie Katowice.


Od 16 tygodni tramwaje nie dojeżdżają do Huty Katowice, lecz kończą bieg przy pętli w Gołonogu. Dalej kursuje autobus zastępczy. Wstrzymanie ruchu i sprzyjające warunki atmosferyczne w okresie jesienno-zimowym pozwoliły wykonawcy prac na realizację robót w założonym dla tego etapu czasie i od poniedziałku 17 lutego tramwaje linii nr 21 i 22 będą dojeżdżać do Huty Katowice. Przywrócenie ruchu nie oznacza, że całe zadanie zostało zrealizowane.

– Do modernizacji pozostał jeszcze środkowy fragment odcinka wzdłuż ul. Kasprzaka – od ul. Storczyków do
wiaduktu drogi S1 wraz z pętlą Gołonóg. Teraz wykonawca przystąpi do prac właśnie na tym zakresie
– mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A. Na wspomnianym odcinku tramwaje będą kursować w systemie mijankowym, wykorzystując rozjazdy technologiczne, które będą montowane w najbliższy weekend.

Z tego powodu od godz. 7 w sobotę 15 lutego do godz. 4 w poniedziałek 17 lutego nastąpią zmiany w organizacji ruchu tramwajowego: tramwaje linii nr 21 będą kursować w relacji: Sosnowiec Milowice pętla – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy a tramwaje linii nr 22 będą kursować w relacji: Będzin Osiedle Zamkowe pętla – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy, Uruchomiona ponadto zostanie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako T-22, kursująca w relacji: Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy – Tworzeń Huta Katowice.

​Inwestycję, wartą ponad 51 mln zł netto, realizuje Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót
Kolejowych TOR-KRAK Sp. z o.o. wybrane w drodze postępowania przetargowego. Zadanie  „Przebudowa torowiska tramwajowego wydzielonego w ciągu ul. Kasprzaka  Dąbrowie Górniczej od skrzyżowania ul. Piłsudskiego i ul. Kasprzaka do skrzyżowania u. Kasprzaka i ul. Zaplecze” jest elementem „Zintegrowanego Projektu modernizacji  rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz
z zakupem taboru tramwajowego – etap I” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura  Środowisko w perspektywie UE 2014-2020.

One comment

  1. Zdjęcie jak zwykle nie pasuje do tematu. Na zdjęciu widzimy tramwaj linii 6, a do Huty Katowice jeżdżą tramwaje linii 21 i 22.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *