Wspólne 383 tysiące

– Już ponad 383 tysiące pasażerów skorzystało ze Wspólnego Biletu. Wprowadzona w 2018 roku oferta cieszy się stale rosnącą popularnością. Projekt wielu kolejowych operatorów jest szczególnie atrakcyjny dla pasażerów podróżujących na dłuższych trasach pociągami różnych przewoźników – informuje  PKP Intercity.


Wspólny Bilet jest dostępny dla pasażerów od grudnia 2018 roku. Do końca stycznia 2020 roku sprzedano blisko 328 tysięcy biletów, z których skorzystało łącznie ponad 383 tysiące pasażerów. 71% biletów zakupiono w kasach, 29% zaś przez internet, w systemie BILKOM. W projekcie uczestniczą: PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, POLREGIO, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Koleje Małopolskie i Koleje Śląskie. Wspólny Bilet jest dostępny we wszystkich okienkach kasowych przewoźników uczestniczących w tej inicjatywie, a na podróże pociągami części przewoźników także w systemie BILKOM.

– Jesteśmy dumni z tak pionierskiego projektu, jakim jest Wspólny Bilet. Współpraca różnych przewoźników ma za zadanie łączyć polską kolej w sprawnie działający organizm. Wszystko po to, aby zapewnić pasażerom komfortową i prostą podróż. Fakt, że do tej pory ponad 383 tysiące podróżnych skorzystało ze Wspólnego Biletu pokazuje, że nasza decyzja o stworzeniu i rozwijaniu tej oferty była słuszna. To produkt, który był potrzebny – przekonuje Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A.

Dzięki Wspólnemu Biletowi pasażerowie kolei w Polsce mogą kupić w jednym okienku bilet na podróż, w trakcie której przesiadają się do pociągów innych przewoźników, niezależnie od trasy przejazdu. Cena za przejazd wyliczana jest w oparciu o jedną, nową taryfę, obowiązującą u wszystkich przewoźników kolejowych, którzy wprowadzili tę ofertę. Taryfa ma charakter degresywny, co oznacza, że sposób naliczenia ceny biletu opiera się na prostej zasadzie: „im dalej jedziesz, tym mniej płacisz za kolejne kilometry pokonywanej trasy”. Dzięki temu Wspólny Bilet to propozycja szczególnie atrakcyjna dla pasażerów podróżujących na dłuższych trasach oraz wybierających podróże z przesiadkami, realizowane pociągami różnych przewoźników.

– PKP Intercity nieustannie pracuje nad tym, aby polepszać swoją ofertę i rozbudowywać siatkę połączeń, wychodząc naprzeciw potrzebom podróżnych. Duży nacisk kładziemy na integrację naszej oferty z innymi gałęziami komunikacji. Wciąż rozwijany jest projekt Wspólnego Biletu, którego jesteśmy obecnie koordynatorem. Ma to ogromne znaczenie w kwestii zwiększania dostępności komunikacyjnej Dzięki niemu poprawiamy ofertę dla podróżnych i zmniejszamy trudności polegające na konieczności zakupu kilku biletów od różnych przewoźników kolejowych – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Inicjatorem wdrożenia Wspólnego Biletu było Ministerstwo Infrastruktury, a od strony technicznej za jego przygotowanie odpowiedzialna była spółka PKP Informatyka..

Fot. MajoDron

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *