Trzy oferty na tarnogórskie centrum przesiadkowe

Trzy duże oferty złożono w przetargu na projekt i wykonanie prac przewidujących budowę centrum przesiadkowego. Spośród sześciu części wartej 53 mln zł inwestycji tylko na jedną – budowę tunelu pod torami – nie złożono żadnej oferty. Wykonawców powinniśmy poznać za mniej więcej miesiąc.


Dofinansowany z unijnych pieniędzy projekt wykonany będzie w systemie zaprojektuj-buduj przewiduje budowę przy dworcu kolejowym centrum przesiadkowego z parkingiem typu „park&ride” na około 200 samochodów, stanowiska „kiss&ride” z postojem do jednej minuty, ale także zatoką autobusową z jezdniami manewrowymi, miejscami postojowymi dla elektrycznych samochodów osobowych wraz ze stacjami szybkiego ładowania. Ponadto w ramach zadania powstanie ponad 25 km dróg rowerowych łączących największe dzielnice miasta z centrum.

Cały system nie tylko promuje ekologiczny transport rowerowy, ale przy okazji jeżdżenie na rowerze stanie się wygodniejsze i bezpieczniejsze – wskazuje Piotr Korab, oficer rowerowy miasta dodając, że drogi rowerowe posłużą nie tylko mieszkańcom, ale i turystom.

Po wybraniu wykonawców na poszczególne części inwestycji firmy będą miały rok na ich zaprojektowanie. Z infrastruktury będziemy mogli skorzystać najpóźniej w połowie 2023 roku.

Aby inwestycja była możliwa konieczne było unijne dofinansowanie. Dzięki decyzji Zarządu Województwa Śląskiego w tej sprawie do gminy trafi 48 milionów złotych. Resztę, z 53 mln zł ,dołoży miasto.

2 komentarze

  1. »Trzy duże oferty złożono w przetargu na projekt i wykonanie prac przewidujących budowę centrum przesiadkowego.«

    Czy pod pojęciem centrum przesiadkowego rozumie się dworzec kolejowo-autobusowy czy może raczej rozumie się dworzec kolejowy, ale z parkingiem P+R i postojem K+R ?

    Osobom, które nie są zorientowane w topografii Tarnowskich Gór przypominam, że w mieście tym od już dobrych chyba ośmiu lat jest nowy dworzec autobusowy, z holem dworcowym i peronami dla autobusów.

    Z powyższego artykułu SIT nie wyczytałem, czy planowane to tzw. »centrum przesiadkowe« będzie ingerować w dotychczasowy dworzec, tzn. czy istniejący, w zasadzie nowy, dworzec autobusowy będzie przebudowywany.

  2. Po co dodatkowa zatoka autobusowa, skoro 50 metrów dalej jest cały nowy dworzec autobusowy?

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *