Bezpiecznik – aplikacja dla pasażerow

Urząd Transportu Kolejowego poinformował, że dostępna jest już bezpłatna aplikacja mobilna umożliwiająca zgłaszanie nieprawidłowości związanych z bezpieczeństwem w ruchu kolejowym. Stworzony przez urząd „Bezpiecznik” jest dostępny na smartfony z systemami operacyjnymi Android i iOS. Dzięki aplikacji pasażerowie będą mogli zgłosić nieprawidłowości zaobserwowane w trakcie podróży pociągiem czy przechodząc lub przejeżdżając w pobliżu torów. „Bezpiecznik” umożliwia także zadanie pytania i kontakt z czynną całą dobę infolinią UTK.


Aby złożyć zgłoszenie wystarczy wypełnić krótki formularz. Niezbędne informacje jakie należy przekazać to: określenie rodzaju sprawy (zgłoszenie/zapytanie); podmiotu, którego dotyczy zgłoszenie oraz opis zaistniałej sytuacji. Ponadto możliwe jest dołączenie plików, zdjęć i filmów, które pozwolą na identyfikację wskazanego problemu. Użytkownik po przesłaniu zgłoszenia ma możliwość śledzenia poszczególnych etapów sprawy. Informacje te dostępne są w jednej z zakładek aplikacji. Zgłoszenie może pozostać anonimowe, wówczas odpowiedź będzie dostępna wyłącznie poprzez aplikację. W przypadku, gdy użytkownik chce uzyskać odpowiedź w innej formie, powinien podać dodatkowe dane np. adres e-mail, czy adres korespondencyjny. W celu wysłania zgłoszenia niezbędne jest wyrażenie zgody przez użytkownika na przetwarzanie danych osobowych.

– Pomysł stworzenia aplikacji mobilnej ułatwiającej zgłaszanie nieprawidłowości w ruchu kolejowym jest jednym z elementów naszych działań w zakresie bezpieczeństwa na kolei. Wykorzystanie do tego nowych technologii jest naturalnym rozwiązaniem – każdy z nas przecież posiada przy sobie telefon, a dzięki „Bezpiecznikowi” będzie można szybciej reagować na niebezpieczne sytuacje – powiedział Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Fot. Silesia Info Transport, UTK

 

 

One comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *