Sławków: Dwa perony zamiast jednego

Półmetek minęły prace przy przebudowie peronów na stacji w Sławkowie . Pasażerowie mogą już wsiadać do pociągów z wyższego peronu i korzystać z nowej wiaty. Aktualnie przebudowywany jest drugi peron. 



W ramach prowadzonych prac, peron wyspowy w Sławków, na linii kolejowej Sosnowiec Główny – Tunel, został zastąpiony przez dwa jednokrawędziowe perony. Jeden jest już podwyższony i wyposażony w antypoślizgową nawierzchnię. Podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się, dojście na peron ułatwia pochylnia. Jest nowa wiata, ławki, oświetlenie i nagłośnienie. Oznakowanie i gabloty z rozkładami jazdy zapewniają dobrą informację o kursujących pociągach.

Na stacji wymieniane są tory i sieć trakcyjna. Ułożono już około ok. 3 km nowych torów i zamontowano sieć trakcyjną. Przebudowa obejmuje 10 rozjazdów, most i przejazd kolejowo – drogowy w obrębie stacji. Rozjazdy będą wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania. Nowa nastawnia wyposażona zostanie w komputerowe urządzenia sterowania ruchem. Zwiększy się sprawność i poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Dzięki inwestycji sprawniejszy będzie także z towarów, także pomiędzy Azją a Europą, dzięki rewitalizacji wjazdu na bocznicę Linii Hutniczo  Szerokotorową, do znajdującego się w tym mieście znajduje się Euroterminal, który zapewnia międzynarodowy przewóz towarów.

PKP PLK w lutym 2019 roku podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót w stacji Sławków w ramach projektu inwestycyjnego „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”. Inwestycja o wartości 35 mln złotych realizowana jest przez PKP PLK ze środków budżetowych, a zakończenie wszystkich prac zaplanowano na IV kwartał bieżącego roku.

Fot. PKP PLK

6 komentarzy

  1. Wszystko fajnie, wszystko pięknie ale w dalszym ciągu pociągów brak, rozkład jazdy nie wiadomo dla kogo, a pociągi jeżdżą puste. 7 par w dni robocze i 3 pary w dni wolne, istna kpina. Czekam jak Koleje Śląskie uzupełnią ofertę bo na Polregio nie ma co liczyć. W dodatku pociągi jeżdżą przez 3 województwa, już to widzę jak tam się dogadują.

    1. Ile jeszcze można tłumaczyć, że za ofertę odpowiada UMW, a nie przewoźnik. Czy zmiana operatora na odc. Lubliniec-Kluczbork pociągnęła zwiększenie ilości kursów?

      1. Jak na 7 tysięcy ludzi to 7 par pociągów w tygodniu czy 3 weekend to nie jest źle. Patrz Knurów jeden pociąg w weekend przez tydzień nic a ma 38,5 tysiąca ludzi. Żory 4 pary pociągów KŚ i dwie pary IC, a miasto ma 68 tysięcy ludzi. O Jastrzębiu Zdroju nie mówię bo to już dramat europejski.

  2. »Dzięki inwestycji sprawniejszy będzie także z towarów, także pomiędzy Azją a Europą, dzięki rewitalizacji wjazdu na bocznicę Linii Hutniczo Szerokotorową, do znajdującego się w tym mieście znajduje się Euroterminal, który zapewnia międzynarodowy przewóz towarów.«

    To zdanie warto byłoby jeszcze raz przeredagować: Euroterminal, czy Euroterminala ?
    Linia Hutniczo-Szorokotorowa (z myślnikiem), czy może jednak: Lina Hutnicza Szerokotorowa (bez myślnika)??
    także z towarów???

    Czy ktoś czyta teksty w SIT przed opublikowaniem???

    1. Część tekstów na SiT ląduje z informacji prasowej PLK. Jest to trochę problematyczne, ponieważ o biurze prasowym PLK świadczy gorzej: o ile zazwyczaj mam wrażenie, że SiT tworzą ludzie pasjonaci, którym zdarza się zajrzeć to tu, to tam i komentować różne rzeczy, np. tempo prac lub wrażenia z nowych peronów/szlaków, to istotą biura prasowego PLKi jest… dobre podawanie informacji z czym mają problem czasem (jak w przypadku 3 lata odgrzewanych informacji o wielkiej ilości szlaków na Górnym Śląsku, które remontują, a się okazało, że to było porównanie do powierzchni, a nie do zagęszczenia sieci).
      A SiT życzymy jak najlepiej.

  3. Ciekawe, cy jest w planie linia autobusowa o trasie: Sławków dworzec, odjazd tuż po pociągu z Katowic – Sławków Rynek – nstepie gdzieś po Sławkowie, z powrotem przyjazd na sławkowski dworzec tuż przed przyjazdem pociągu do Katowic. Oczywiście, taka linia autobusowa miałaby sens gdyby były wspólne bilety kolej+komunikacja miejska, lub chociaż coś w rodzaju ,,biletu sławkowskiego,, na wzór tyskiego pomarańczowego, to znaczy jazda pociągiem Katowice-Sławków i autobusem po Sławkowie na jeden bilet, a ze względu na małą liczbę kursów pociągów Sławków-Katowice, do obszaru ważności takiego biletu dorzuciłbym jeszcze korzystanie z tych wszystkich linii autobusowych, które jeżdżą Sławków-Dąbr G oraz Dąbr G-Katowice, aby przy braku połączenia pociągiem można było jechać autobusem. Bilet taki powinien być dostępny w wersji jednorazowej, kilkugodzinnej (idea: jazda tam i powrót), całodobowej i miesięcznej.

    Dworzec w Sławkowie jest położony na skraju miasta. Std, kilka par kursów pociągów na dobę + oddalenie dworca od rynku + prak wspólnych biletów pociąg – komunikacja miejska = mała liczba pasażerów, korzystających ze sławkowskich peronów.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *