LEO Express z nadwyżką pasażerów

Dzisiaj na inauguracyjną trasę z Wrocławia do Pragi wyjechały dwa pięcioczłonowe Flirty przewoźnika LEO Express a to za sprawą błędów w systemie sprzedaży. To jedynie pokazało jak wielkim zainteresowaniem cieszył się pierwszy weekendowy pociąg do Pragi.


Przed inauguracyjnym wyjazdem Koleje Dolnośląskie otrzymały niepokojącą informację o niekontrolowanej sprzedaży biletów przez czeskiego przewoźnika Leo Express, odpowiedzialnego za obsługę tego połączenia. W jej wyniku liczba biletów zakupionych przez pasażerów stanowi dwukrotność liczby dostępnych miejsc w pociągu Stadler Flirt 480, przewidzianym do obsługi tej trasy. Problem dotyczy przejazdu inaugurującego bezpośrednie połączenie kolejowe z Wrocławia do Pragi, który wyruszył dzisiaj o godz. 5:58.

Natychmiast po otrzymaniu tej informacji Koleje Dolnośląskie wstrzymały sprzedaż biletów za pośrednictwem kanałów własnych tj. w Biurach Obsługi Klienta Kolei Dolnośląskich i zarazem podjęły działania, których celem było zobowiązanie Leo Express do zapewnienia należytej obsługi wszystkich pasażerów, którzy zakupili bilet na wskazane połączenie. Tak się stało, ponieważ przewoźnik podstawił na wrocławskim dworcu dwie jednostki Stadler Flirt 480.

Leo Express również zapewnił, że w przypadku wystąpienia analogicznego problemu dotyczącego powrotu pasażerów z Pragi do Wrocławia, również zapewni dwa pięcioczłonowe zestawy Flirt, a w przypadku niemożności realizacji takiego rozwiązania, zadba o transport zastępczy w postaci autokarów.

Fot. Koleje Dolnośląskie/FB

One comment

  1. Potrzeba odbudowy zniszczonych połączeń transgranicznych jak na przykład, Karniów – Głubczyce.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *