Dolnośląskie na nowej ziemi

Zaledwie 41 minut będzie trwać od niedzieli podróż bezpośrednim pociągiem Kolei Dolnośląskich z Legnicy do Głogowa. Stało się to możliwe dzięki powrotowi po 15 latach kolei na linię 289, którą kosztem 197 milionów zrewitalizowano. Inauguracyjny przejazd wyremontowana trasą do Głogowa odbył się w minioną środę.


Pasażerowie każdego dnia będą mogli skorzystać z kilkunastu połączeń. 6 par pociągów będzie kursować na linii Legnica – Lubin, którą będzie pokonywało w zaledwie 13 minut w przypadku najszybszych połączeń. Natomiast 8 par będzie obsługiwać trasę Legnica – Głogów, na której czas przejazdu wyniesie od 41 minut.

– Kolej nareszcie połączy największe miasta subregionu, Cieszę się, że możemy docierać z naszą ofertą do kolejnych miast Dolnego Śląska. Mieszkańcy Głogowa zyskują bezpośrednie połączenia z Lubinem i Legnicą – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – Transport kolejowy to szybki i komfortowy środek transportu, do którego mam nadzieję, już niedługo przekonają się mieszkańcy Głogowa.

Jak wskazywał prezes KD nowością we wchodzącym w życie w niedzielę nowym rozkładzie jazdy będzie ekspres „Wyżykowski”, który będzie kursował na trasie z Głogowa do Wrocławia przez Lubin i Legnicę w zaledwie godzinę i 22 minuty.

– Cieszę się, że udało się zmodernizować połączenie między Głogowem, Lubinem i Legnicą. To szansa na stworzenie prawdziwej kolei aglomeracyjnej Zagłębia Miedziowego. W przyszłości będziemy zabiegali o uruchomienie połączenia na trasie Lubin-Polkowice-Głogów – dodał Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.

Oprócz „Wyżykowskiego” Koleje Dolnośląskie wprowadzają ponadto od 15 grudnia dwa kolejne szybkie połączenia. Ekspres „Kaczawa” połączy Wrocław ze Zgorzelcem, jadąc przez Legnicę i Bolesławiec, a „Bornit” – Lubin z Wrocławiem.

Remont linii 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów pochłonął łącznie 197 mln złotych, w tym 131 mln złotych dofinansowano ze środków unijnych. Była to jak dotychczas największa inwestycja kolejowa na Dolnym Śląsku zrealizowana przez PKP PLK.

Fot. Koleje Dolnośląskie

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *