Mijanka Łaziska Górne Brada

W połowie grudnia mijanka na przystanku Łaziska Górne Brada usprawni ruch pociągów między Katowicami a Rybnikiem. Od miesiąca podróżni korzystają już z przebudowanego przystanku. Na inwestycję PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły 24 mln złotych.


Mijanka na przystanku Łaziska Górne Brada, pomiędzy stacjami Mikołów a Orzesze, od 15 grudnia zapewni sprawniejszy ruch pociągów na trasie między Katowicami a Rybnikiem. Zakończenie prac oznacza także zwiększenie przepustowości, czyli linią będzie mogło przejechać więcej pociągów pasażerskich i towarowych.

Efektem zleconych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prac już jest przebudowany przystanek Łaziska Górne Brada. Pasażerowie od połowy listopada korzystają z nowego dwukrawędziowego peronu. Został on podwyższony, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Jest nowa wiata, poszerzona o miejsce dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dojście na peron zapewnia pochylnia. Pasażerom służą nowe tablice informacyjne, nagłośnienie i oświetlenie. Dla zwiększenia bezpieczeństwa zamontowano monitoring.

Budowa mijanki na odcinku jednotorowej linii Katowice Piotrowice – Leszczyny wymagała prac torowych, budowy odcinka nowego toru i przebudowy sieci trakcyjnej. Zamontowano nowe rozjazdy na przystanku Łaziska Górne Brada i na posterunku odgałęźnym Czerwionka Dębieńsko. Zakończenie wszystkich prac przewidziano w 2019 roku.

5 komentarzy

  1. A czemu nie zrobią mijanki z linii lk 880 Czerwionka Dębieńsko – Czerwionka to 1,5 km toru gotowego tylko peron w Dębieńsku dorobić i mogą mijać się pociągi w czasie jazdy.
    Kolejny i ważniejszy problem to lk158, a głównie odcinek odcinek Wodzisław-Olza po remoncie w 2016 roku wycieli cześć stacji zostały ślepe tory oraz zlikwidowano drugi tor na odcinku Wodzisław-Wodzisław Turzyczka (lk159) około 4km który mógł służyć jako mijanka oraz wycięto mijankę w Czyżowicach co stworzyło najdłuższy odcinek jednotorowy na trasie Katowice-Orzesze-Rybnik-Wodzisław-Chałupki ponad 12,5 km co kompletnie zatkało trasę.
    Przez to np nie ma miejsca na kolejne połączenia np Leo Express czy RegioJet itd.

    1. Na odcinku Wodzisław – Wodzisław Turzyczka mógł powstać przystanek Wodzisław Śląski Miasto. Dalej nie moge się nadziwić, jak to było możliwe, że za tyle pieniędzy wyremontowano odcinek Rybnik-Wodzisław-Chałupki, a w kwocie tej nie dało się zorganizować przystanku Wodzisław Miasto, ani dwutorowego odcinka kilka kilometrów na południe od stacji Wodzisław Śląski.

      1. A i w Wodzisławiu Turzyczce ma sens taki przystanek – obsługiwałby dzielnicę Wodzisławia Jedłownik-Turzyczka-Karkoszka a ponadto część Turzy Śląskiej, ale co tam lepiej niech pociag w terenie zurbanizowanym ma przystanki co 5,5 km, a tak jest na najdłuższym odcinku bez przystanku na linii lk158 miedzy Wodzisławiem, a Czyżowicami, gdzie normalnie dwa przystanki mogą być miedzy tym.

  2. Opisane przez Jarka działania, na zdrowy rozum bez sensu, to pewnie w nomenklaturze PLK S.A. optymalizacja struktury sieci kolejowej.

  3. Redakcjo „SiP”! Jak już pisać, to nie o „budowie”, tylko ODbudowie mijanki!

    Co do sytuacji w Wodzisławiu… nawet nie wiedziałem, ale po raz kolejny z jednej strony pasuje to do obrazu PLK, z drugiej – wkurza się człowiek na słabe wykorzystywanie wielkich pieniędzy…

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *