Szybciej pomiędzy Nysą a Opolem

Od 15 grudnia czas przejazdu skróci się o 20 minut co oznacza, że podróż z Nysy do Opola zajmie ok. 60 min. Mieszkańcy Nysy zyskają nowy przystanek – Nysa Wschodnia. Warta ponad 120 mln zł inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach RPO województwa opolskiego znajduje się na końcowym etapie


Na linii kolejowej Nysa – Opole od października pociągiem można podróżować bez przesiadek i komunikacji zastępczej. W grudniu, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągi przyśpieszą, a mieszkańcy regionu zyskają nowe i szybkie połączenie kolejowe.

Zakończono budowę nowego przystanku Nysa Wschodnia. Od 15 grudnia będzie dostępny dla pasażerów. Usytuowany jest obok przejazdu na ul. Morcinka. Na przystanek prowadzi pochylnia, umożliwiająca dostęp wszystkim podróżnym. Peron wyłożony jest płytami o antypoślizgowej nawierzchni. Zamontowane jest oświetlenie. Podróżni mogą skorzystać z wiaty i ławek.

Na linii prowadzone są roboty jeszcze związane z budową drugiego nowego przystanku w Goszczowicach oraz na przystanku w Kubicach. Oba obiekty zostaną oddane do użytku wraz z zakończeniem projektu, wiosną 2020 roku.

Nowe i wygodne perony na Opolszczyźnie. Dzięki inwestycji mieszkańcy zyskali nowe i wygodne perony na stacjach Szydłów i Łambinowice. Podobnie poprawił się standard obsługi na ośmiu przystankach: Chmielowice, Komprachcice, Tułowice Niemodlińskie, Sowin, Budziszowice, Jasienica Dolna, Mańkowice, Wyszków Śląski. Przebudowa przystanków ułatwia dostęp do kolei i tym samym do dogodnych, krótszych podroży do stolicy województwa.

Z Nysy do Opola pojedziemy poniżej godziny. Zakończenie projektu przewidziane jest na drugi kwartał roku 2020. Wraz z ukończeniem prac pociągi pasażerskie będą mogły osiągać prędkość do 100 km/h. Czas przejazdu między Nysą a Opolem skróci się tym samym do 55 minut. Wykonawcy pozostały jeszcze prace wykończeniowe m.in: na dwóch przystankach.

Zakres prac na linii Nysa – Opole

Wymieniono prawie 50 km torów. Zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowano 59 przejazdów kolejowo-drogowych – część z nich wyposażono w nowe rogatki i sygnalizację, co zwiększa poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Wyremontowano 6 mostów, 2 wiadukty oraz 81 przepustów pod torami. Na stacji Łambinowice i Szydłów przebudowano układu torowy, co pozwoli na płynniejszy przejazd większej liczby pociągów.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

2 komentarze

  1. To jest efekt starań opolskich władz samorządowych poprzedniej kadencji. Starali się zaplanowane w RPO inwestycje kolejowe jak najszybciej uruchomić.
    Gdyby podobnie działały śląskie władze samorządowe poprzedniej kadencji to rewitalizacja wiślanki byłaby już na ukończeniu. A ponieważ byłe władze sobie bimbały to finał tej inwestycji będzie za 2 lata (jak dobrze pójdzie) i nie za 300 mln tylko za prawie 500 mln.

  2. Dlugo oczekiwana inwestycja, szkoda ze polaczenie konczy sie w Nysie.Przy dobrym skomunikowaniu Kedzierzyn Kozle – Klodzko ma to sens nawet w soboty i niedziele.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *