Pociąg od Solarisa

Podczas targów Busworld 2019 swoją światową premierę miał trolejbus Trollino 24 w wersji MetroStyle. To najdłuższy dotychczas pojazd autobusowy w ofercie Solarisa. Powstał z myślą o stworzeniu platformy do przyszłej, seryjnej produkcji pojazdów 24-metrowych z napędem hybrydowym, elektrycznym oraz właśnie trolejbusów.


Trollino 24 to model bardzo zaawansowany technicznie. Jego napęd stanowią dwa silniki trakcyjne o mocy 160 kW każdy, napędzające dwie osie napędowe. Zamontowany w trolejbusie pakiet baterii o pojemności 58 kWh ładowany jest podczas jazdy z trakcji trolejbusowej poprzez stosowany tradycyjnie w trolejbusach pantograf dwupolowy. Energia zgromadzona w bateriach wykorzystywana jest z kolei do zasilania napędu, gdy trolejbus znajduje się poza trakcją elektryczną. Aby ułatwić manewry w ruchu miejskim, czwarta oś pojazdu jest osią skrętną. Pojazd, o unikatowym układzie drzwi 1-2-2-2-2 wyposażony został ponadto m.in. w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Na pokładzie dwuprzegubowego trolejbusu będzie mogło podróżować nawet 215 osób. W premierowym modelu również zamiast lusterek bocznych będą zamontowane kamery.

Solaris Trollino 24 prezentowany podczas targów Busworld 2019, został przygotowany w wersji MetroStyle. Specjalny design został opracowany z myślą o wyjątkowym, dwuprzegubowym pojeździe. Decyzję o ewentualnym oferowaniu wersji MetroStyle w innych modelach marki Solaris, producent podejmie w późniejszym terminie.

Fot. Solaris Bus & Coach

2 komentarze

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *