Hybryda made by Newag

Pociągi o napędzie alternatywnym nie są niczym nowym, ale prace nad nimi w najbliższych latach nabrały sporego tempa. Pojęcie nisko i zeroemisyjności wchodzi na szlaki niezelektryfikowane. Tworzone są jednostki hybrydowe, które silnik spalinowy mają wykorzystywać jedynie na odcinkach bez sieci trakcyjnej. Producenci dążą do tego aby trakcję spalinową zastąpić hybrydami, pociągami zasilanymi wodorem czy nawet gazem. Polscy producenci taboru chcą mieć własne innowacyjne produkty. Newag jako pierwszy może wejść na rynek z pociągiem o napędzie alternatywnym.


HZT czyli Hybrydowy Zespół Trakcyjny IMPULS 2 typu 36WEh jest pierwszym polskim pojazdem szynowym, który oprócz silników elektrycznych posiada też silniki spalinowe, co pozwala na przejazd po odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Zastosowanie innowacyjnej technologii i połączenie jej w Impulsie sprawia, że funkcjonalność i zakres zastosowania pojazdu przez przewoźników diametralnie wzrasta.

Hybryda może przewieźć blisko 330 pasażerów, w tym 160 na miejscach siedzących. Dodatkowo pojazd jest wyposażony w system zliczania pasażerów oraz monitoring wnętrza. Zespół Trakcyjny Impuls typu 36WEh posiada przystosowane wnętrze oraz specjalne windy dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, co pozwala na komfortową i bezpieczną podróż. Pojazd wyposażony jest w WiFi, klimatyzację, gniazdka elektryczne, porty USB oraz aplikację wyświetlającą trasę przejazdu.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

2 komentarze

  1. Dobry byłby na Cieszyn Bielsko po remoncie Cieszyn Skoczów. Stan toro za Skoczowem w stronę Bielska chyba nie jest taki najgorszy.

    1. Na Bielsko Cieszyn bez przesady tam powinna być trakcja elektryczna.
      Prędzej widzę go na linii Racibórz-Głubczyce-Racławice śląskie chociaż uważam że ta linia powinna być zelektryfikowana jak ją będą odbudowywać 🙂

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *