LK90: Ma być wyżej

Jeszcze kilkanaście dni mają potrwać prace remontowe na linii 90 z Zebrzydowic do Cieszyna. Na początku tego tygodnia zajrzeliśmy na wybrane fragmenty szlaku by zobaczyć co słychać na placu robót. Nie nurtuje nas pytanie – czy zdążą? Bo dzisiaj nie jesteśmy w stanie tego ocenić. W każdym razie widzieliśmy, że robią. 


– W Cieszynie Marklowicach, Pogwizdowie, Kaczycach i Kończycach będą nowe, wyższe perony. Podróżni łatwiej wsiądą i wysiądą z pociągu. Kolejarze zaplanowali też na przystankach wiaty i ławki. Będzie lepsze oznakowanie peronów oraz gabloty informacyjne z rozkładami. Przystanki zostaną doposażone w pochylnie, co w znacznym stopniu poprawi dostępność dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Antypoślizgowa nawierzchnia i ścieżki z wypukłą fakturą zwiększą bezpieczeństwo podróżnych. W ramach inwestycji wartej prawie 5 mln zł wyremontowany będzie też wiadukt i jeden z przepustów – tak to widzi w swoim komunikacie PKP PLK.

Warto wspomnieć, ze aktualne prace to kolejny etap remontu tego szlaku. W ubiegłym roku na większości jego części zostały wymienione szyny na bezstykowe. Teraz dostosowuje się infrastrukturę na potrzeby odnowionej linii. I tak powstają nowe perony, wymienione zostały także niektóre rozjazdy. Warto podkreślić także, że odnowienie wspomnianego wiaduktu i przepustu to także uzupełnienie tego, czego w ubiegłym roku wykonać się nie udało.

Podczas ostatniej wizyty przyjrzeliśmy się budowie peronu w Pogwizdowie, mamy tez kilka zdjęć z Cieszyna. Udało się nam nawet uchwycić pociąg, który dowoził kruszywo na potrzeby inwestycji. Co ciekawe, tor prowadzący w Cieszynie od rozjazdu na wysokości Małej Łąki do granicy z Czechami na rzece Olzie,  który w zeszłym roku został nienaruszonym, tym razem doczekał się renowacji. To krótki odcinek ale ważny z punktu widzenia przewoźników towarowych, którzy decydują się na wybór tego szlaku przy transporcie towarów do Czech, czy dalej do Słowacji. Wymieniono także tor na wysokości cieszyńskiego dworca. Rozpoczęły się też prace remontowe przy przejeździe kolejowym na ulicy Zamkowej. Pozostaje mieć nadzieję, że zostanie rozwiązany wielokrotnie awizowany przez nas problem nadmiernego czasu opuszczenia w tym miejscu rogatek podczas przejazdu pociągu.  Termin, gdy mają wrócić pociągi na ten szlak został wyznaczony na 6 października.

9 komentarzy

  1. Jest totalny bałagan. Zostało parę dni a tor 3 w Cieszynie (Zebrzydowice – Cieszyn) nowe podkłady , stare szyny ale OK podsypywany starym zmurszałym tłuczniem. To samo dotyczy się toru nr 1 (B.B.- Czeski Tesin). Wszędzie prowizorka bez Plasera, oczyszczarki tłucznia itp. I Panie Adminie proszę nie mówić mi że się czepiam bo ja tylko stwierdzam fakty. 🙂 Miłego dnia.

    1. Plaser akurat byl w zeszlym tygodniu. Łącznica została podbita a nastepnie podsypana nowym tłuczniem, który przyjechal we wtorek. Łącznica jest gotowa. Ryzykowne sa perony.

  2. Czy SIT tak wszystko chwali bo musi lubi, czy należy rzetelnie jak przystało na portal kolejowy informować. Które rozjazdy są nowe czemu na łącznicy nie ma szyn S60 i wiele innych ciekawych rzeczy rzeczy.

  3. Co Wy tu za głupoty wypisujecie? Ani jeden rozjazd nie został wymieniony jedynie kilka półzwrotnic. Na przystanku Kończyce założone tylko Elki i trochę płyt, w Kaczycach tylko przy torze 1 namiastka peronu A reszta kupa piasku . Cm. Marklowice nic nie zrobione tylko zerwane stare plytki chodnikowe. Żadnych wiat jeszcze nie ma A pozostało zaledwie kilka dni. Mało tego jak prace trwaja w Kaczycach to już na innych stacjach pusto odnoszę wrażenie że robi to jedna ekipa i brak im rąk do pracy. Także wg mnie nie ma żadnej szansy na koniec remontu w terminie.

  4. Jeszcze jedno w tej kwestii chciałbym dodać. W Kaczycach Kończycach i Pogwizdowie nie dalej jak dwa lata temu były montowane nowe wiaty peronowe ławki i gabloty oraz opisy. Czy teraz będą znowu nowe bo czegoś tu nie rozumiem PLK ma za dużo pieniędzy czy może to już zahacza o jakieś robienie wałkow???

  5. Jedynie peron w Kaczycach wygląda na prawie gotowy. W Kończycach oraz w Pogwizdowie są wbite płyty pionowe peronowe ale poziomych nawet nie widać. Cieszyn Marklowice tylko rozgrzebany stary peron. Przejazd przy zamkowej w CN rozkopane, na bank przed 7 października nie skończą

  6. A z Ciekawostek w Zebrzydowicach remontują przejście podziemne (zadaszenie) z którego nikt nigdy nie korzystał a cała stacja ma iść w przebudowę.
    Lieatras bilet do Zebrzydowic z CN 9zł a Kś 5 zł.

    1. O, przepraszam, ja regularnie korzystam z przejścia podziemnego; dzisiaj też skorzystałem; a jak wysiadam z pociągów międzynarodowych, to widzę, że ludzie jadący z Warszawy też z niego korzystają, choćby dlatego, że pośpiechy wywożą ludzi daleko w głąb peronu (właszcza tych jadących w przednich wagonach), więc tak czy owak przechodzą obok wejścia do tunelu; a w przypadku osobówek, które zatrzymuję się na początku perunu, nie opłaca się wchodzić do tunelu, bo trzeba by się cofnąć i nadrabiać drogi. A to, że większość ma gdzieś tabliczki z których wynika jednoznacznie, że powinno się korzystać z tunelu i przechodzą gdzie indziej, to już insza inszość.

  7. Przystanek Pogwizdów
    Ciekawe czy wychodek zostawią bo myślę że przy nowym przystanku będzie się „świetnie prezentował” 🙂 Nie mówiąc już o obdrapanym budynku.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *