Krzeszowice: Wiadukt gotowy

Od soboty kierowcy i piesi w Krzeszowicach korzystają z wiaduktu drogowego, nad modernizowaną linią Kraków – Katowice. Inwestycja jest współfinansowana przez UE, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Od Krakowa do Katowic PKP PLK budują łącznie 10 nowych bezkolizyjnych skrzyżowań.


– Przeszło 213 m długości, ponad 6 metrów wysokości i niemal 13 metrów szerokości – tak prezentuje się nowy wiadukt drogowy na ul. Daszyńskiego w Krzeszowicach. Konstrukcja powstała w miejscu dotychczasowego przejazdu kolejowo-drogowego. Dzięki niemu zwiększy się poziom bezpieczeństwa na linii kolejowej. Usprawni się istotnie komunikacja samochodowa i piesza w mieście.  Wiadukt ma jezdnię o szerokości 7 m i dwa chodniki. Podróżnym przejście między położonym obok stacji obiektem a dworcem ułatwią schody, windy i chodniki. To dla mieszkańców nowe, bezpieczne i dogodne rozwiązanie komunikacji w mieście – informuje główny zarządca infrastruktury kolejowej w Polsce.

W Krzeszowicach przebudowywana jest także stacja kolejowa. W obszarze obsługi pasażerskiej bardzo ważne jest, że powstają nowe perony, przejście podziemne i udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zostaną ponadto wymienione tory, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz sieć trakcyjna. Prace na stacji planowane są do III kwartału przyszłego roku.

Korzystnie zmienia się sytuacja na linii kolejowej Kraków – Katowice. W Woli Filipowskiej, powstaje następne bezkolizyjne skrzyżowanie – wiadukt drogowy. Zakończenie budowy planowane jest w październiku. To kolejny obiekt na linii kolejowej E30, pomiędzy Krakowem i Katowicami.

Dotychczas PLK oddała do eksploatacji wiadukty m.in. w Krakowie, Rząsce i Jaworznie. W sumie kolejarze na szlaku z Katowic do Krakowa modernizują 34 wiadukty kolejowe i drogowe. 10 z nich budowanych jest w nowych miejscach, pozostałe 24 to gruntownie przebudowane obiekty.  PLK prowadzą modernizację na niemal całej długości trasy Kraków – Katowice. Wartość inwestycji to ok. 2 mld zł. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów pociągi pasażerskie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

Fot: PKP PLK

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *