Nowa siatka połączeń w ZTM

Zarząd Transportu Metropolitalnego we współpracy z Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią przygotował projekt szkieletowych połączeń nowo opracowywanej siatki połączeń komunikacji miejskiej na obszarze Metropolii. Połączenia te mają stanowić jeden z kluczowych elementów całego systemu transportu.


Zarząd Transportu Metropolitalnego organizuje konferencję prasową, która dotyczyć będzie propozycji połączeń szkieletowych nowej siatki komunikacji miejskiej. Spotkanie odbędzie się w poniedziałek, 2 września o godzinie 10 w siedzibie Zarządu Transportu Metropolitalnego w Katowicach. Na konferencje może przyjść każdy zainteresowany nowymi propozycjami połączeń komunikacji miejskiej.

Co to za połączenia? Jakie miasta połączą? O co zostaną uzupełnione? Jakie przyjęto założenia? Czemu będą służyć? Kto je sfinansuje? Na te i inne pytania będzie można usłyszeć odpowiedź podczas konferencji ZTM.

Grafika – Zarząd Transportu Metropolitalnego

3 komentarze

  1. Redakcjo dajcie znac po tej konferencji bo Gazeta Wyborcza dala jak zwykle limit na czytaniei nie mozna sie nic dowiedziec co gdzie bedzie jezdzic z tych metro polaczen – dla mnie wazne przy dojazdach do pracy

  2. Ma powstać 14 metrolinii (szybkie połączenia autobusowe) i 14 tzw. linii dowozowych/odwozowych łączących mniejsze miasta z większymi.
    Przykładowe linie dowozowe/odwozowe:
    D1 Rudziniec – Gliwice
    D14 Ruda Śląska – Chorzów – Katowice
    Metrolinie:
    M1: Katowice – Sosnowiec – Dąbrowa Górnicza
    M2: Katowice – Chorzów – Bytom – Tarnowskie Góry
    M3: Katowice – Mysłowice – Sosnowiec
    M4: Katowice – Tychy
    M5: Katowice – Mikołów
    M6: Bytom – Piekary Śląskie – Bobrowniki – Mierzęcice – Ożarowice
    M7: Katowice – Chorzów – Świętochłowice – Ruda Śląska – Zabrze – Gliwice
    M8: Gliwice – Zbrosławice – Zabrze – Bytom – Tarnowskie Góry – Świerklaniec – Ożarowice
    M9: Gliwice – Gierałtowice – Mikołów – Tychy
    M10: Gliwice – Zabrze – Bytom
    M11: Bytom – Piekary Śląskie – Siemianowice Śląskie – Czeladź – Sosnowiec
    M12: Sosnowiec – Mysłowice – Imielin – Lędziny – Tychy
    M13: Sosnowiec – Będzin – Psary – Mierzęcice – Ożarowice
    M14: Sosnowiec – Katowice
    Linie te mają być stopniowo zastępowane połączeniami kolejowymi (szacuje się, że budowa kolei metropolitalnej zajmie od 10 do 18 lat). Większość metrolinie ma kursować w trakcie 20-30 minut, choć będą i takie, które będą kursować w szczycie co 10 minut (Np. M1).
    Metrolinie i linie dowozowe/odwozowych mają zostać uruchomione w 2021 roku. Koszty ich funkcjonowania szacuje się na 100 mln zł rocznie. Następnie ma być przeprowadzona analiza obecnych linii autobusowych.
    Dodatkowo w przyszłym roku ma zostać uruchomionych 40 nowych pociągów na co metropolia wyłoży 6 mln zł.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *