Pokonać swoje słabości

Dostaliśmy maila. Imienia i nazwiska nie publikujemy. I zaczyna się on w taki oto sposób: Jak na strony o profilu kolejowym i transporcie publicznym słabo z nowościami. Wywołani do tablicy czytamy dalej…


– Zaczął się remont lk 158 spowodowany głównie szkodami górniczymi oraz na lk 140 nowy peron w Leszczynach. Na forum (i tu link do naszym zdaniem najpopularniejszego forum o tematyce kolejowej) więcej piszą. Wiec może odniesiecie się chociaż do tego?  Tak kończy się „zachęcenie” nas do wzięcia się do roboty.

Po otrzymaniu niniejszej korespondencji zadzwoniliśmy do odpowiednich osób w PKP PLK, które poinformowały nas, że jak dotąd nie odnotowano takich działań. Niemniej popytają, jak coś będzie wiadomo to dadzą znać. Czekając aż dadzą znać, sami wsiedliśmy wczoraj pojechaliśmy do Leszczyn by zobaczyć czy ów remont w postaci nowego peronu jest realizowany.

Szczerze? Jesteśmy zawiedzeni. Bo w Leszczynach nie ma przesłanek świadczących, że z peronem ma się zacząć dziać cokolwiek. Byliśmy tam niespełna godzinę. Tu wjechała towarówka, potem znów cisza. Generalnie sielanka. Poniżej dokumentacja fotograficzna. Zniechęceni, ze zwiedzania linii z Wodzisławia do Chałupek, drugiej wymienionej w korespondencji, zrezygnowaliśmy.

I tu dochodzimy do sedna sprawy. Portal Silesia Info Transport nie jest portalem BRANŻOWYM, choć akurat tutaj słowo nie pada. Ten przydomek od czasu do czasu ktoś nam dopina. Branża kolejowa to bardzo szeroka gama tematów. My zajmujemy się niezbyt wielkim wycinkiem tego tortu. Zajmujemy się koleją od strony miłośników. Za sprawą własnej, osobistej pasji. Niektórzy z autorów piszących tutaj parali się w życiu dziennikarstwem zawodowo. I jeśli kogoś irytuje nasze wieloletnie doświadczenie w tej branży (dziennikarskiej), to nic na to nie poradzimy. Tak się ułożyło nasze życie i już. I to doświadczenie wykorzystujemy przy przygotowywaniu informacji dla Was. Choćby o remontach infrastruktury.

I tu pojawia się termin drugi. Odpowiedzialność. Obliguje nas do tego prawo prasowe, bo według niego działa Silesia Info Transport. I nasza moralność. Szczerze – też zaglądamy do Forum Polskich Wieżowców, bo naprawdę jest tam wielu autorów, którzy podają ciekawe informacje, czy nawet to, co jeszcze nie jest oficjalnie  podane. A wydarzy się. Mamy też sporo swoich informatorów, którzy piszą nam o podejrzanych „ruchach” sprzętu do naprawy czy modernizacji infrastruktury. Praktycznie każdy taki sygnał sprawdzamy. Czy poprzez zapytanie prasowe, czy poprzez innych ludzi mających dostęp do takiej wiedzy.

Jeśli informacja jest w PEŁNI wiarygodna to wówczas zakasujemy rękawy i jedziemy tam gdzie się ma to coś dziać. Bo to nasze oczy, nasze zdjęcia uwiarygadniają podawaną informację. Jeśli pismo zgada się z obrazem, wówczas powstaje wiadomość która zostaje potem opublikowana na portalu. Kolejność jest dowolna. Albo zdjęcie inspiruje nas do napisania tekstu albo wiadomość pisana obliguje nas do wyprawy po zdjęcia. I tak jest w każdym przypadku tzw. informacji własnej. Owszem nie uciekniemy od tzw. przedruków, czy ze stron PKP PLK, przewoźników kolejowych czy ze stron samorządowych. Ale możliwości mamy też ograniczone. Nie da się być wszędzie tam gdzie by się chciało.

Dlatego jeśli ktoś na forum napisał, że zaczął się remont peronu w Leszczynach, to prawdopodobnie nie miał złych intencji. Tym bardziej, że jest coś na rzeczy bo również gdzie indziej pojawiają się informacje, że faktycznie ma się tam coś w tej materii wydarzyć. Ale żaden taki wpis nie czyni kamienia, którym można w nas czy nam podobnych rzucać. Bo autor tego wpisu nie poniesie żadnych konsekwencji z tytułu jego dokonania. Gdybyśmy my podali taką informację bez jej sprawdzenia, to skompromitowalibyśmy się. Przede wszystkim w naszych, własnych oczach. Od początku istnienia zależy nam na jakości, a nie ilości wiadomości podawanych na portalu. Znamy doskonale swoje słabości i do końca życia będziemy się starali je pokonać. Ale na uczciwych i realnych do wykonania zasadach….

PS. Kilka minut przed publikacją tego tekstu dostaliśmy komunikat z biura prasowego PKP PLK w którym jest napisane: PLK planują także przebudowę stacji Leszczyny. Obecnie trwa procedura przetargowa na wykonawcę prac projektowo-budowlanych. I teraz jest to dla nas wiadomość oficjalna. W tymże komunikacie jest też o tym co ma być zrobione w temacie numer dwa, czyli w ramach projektu „Naprawa linii kolejowej nr 158 na odc. Rybnik Towarowy- Chałupki w km 1,600-3,300 z tyt. usuwania szkód górniczych spowodowanych ruchem zakładu górniczego Oddział KWK ROW Ruch Marcel”. Ale o tym już w osobnym artykule w najbliższych dniach…

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *