PKP Intercity na taborowych zakupach

PKP Intercity w pierwszym półroczu br. przeznaczyło ponad pół miliarda złotych brutto na inwestycje w nowoczesną flotę. W drugim półroczu czeka nam minimum 5 przetargów na które kwota finansowania ma znacząco wzrosnąć. Oprócz taboru przewoźnik inwestuje w zaplecze techniczne, które będzie w stanie obsłużyć nowe pojazdy


Pierwsze półrocze przyniosło kolejne podpisane lub rozszerzone umowy w ramach największego programu inwestycyjnego w historii spółki pt. „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”. Przewoźnik m.in. podpisał wartą blisko 275 mln zł brutto umowę na modernizację 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 z konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz PESA Bydgoszcz. Prawie 224 mln zł brutto PKP Intercity zainwestowało w rozszerzenie umowy z H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu na dostarczenie 55 nowych wagonów pasażerskich. Umowa przewidywała prawo opcji na kolejne 26 wagonów, z którego skorzystało PKP Intercity. Z poznańskim producentem taboru przewoźnik podpisał także umowę na modernizację 10 wagonów osobowych
z przekształceniem na wagony restauracyjne. Wartość kontraktu wynosi 61,4 mln zł brutto.

PKP Intercity inwestuje nie tylko w tabor. Spółka równolegle dba o zabezpieczenie zaplecza technicznego. W minionym półroczu zawarła z firmą Agat umowę na dostawę i montaż urządzenia myjącego dla stanowiska mycia taboru kolejowego. Jest to pierwszy etap inwestycji, dzięki której na bocznicy Warszawa-Grochów uruchomiona zostanie całoroczna myjnia automatyczna spełniająca najwyższe standardy ekologiczne. Wartość umowy wynosi 7,4 mln zł brutto.

Istotnym wydarzeniem w pierwszym półroczu 2019 r. była także zmiana nazwy należącego do PKP Intercity Zakładu Usług Taborowych Remtrak na PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o. Jednocześnie rozpoczął trzeci etap modernizacji oddziału w Idzikowicach. Modernizacja spółki i rozbudowa oddziału ma na celu urynkowienie spółki i rozwój niezbędnych kompetencji. Spółka planuje zatrudnić 400 nowych pracowników.

W drugim półroczu 2019 roku PKP planuje ogłosić kolejne postępowania przetargowe mające na celu wzmocnienie parku taborowego przewoźnika. W planach są:

  • modernizacja 90 wagonów drugiej klasy typu 111A/141A;
  • odnowa 40 wagonów typu Z1A/Z1B;
  • modernizacja 20 lokomotyw EU/EP07 do prędkości 160 km/h;
  • zakup 10 nowych (lekkich) lokomotyw manewrowych (powtórzenie postępowania);
  • zakup 10 (plus 5 w opcji) lokomotyw elektrycznych wielosystemowych.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *