Coradia Stream z Chorzowa

Obecnie w Chorzowie powstaje 81 jednostek Coradia Stream dla Kolei Holenderskich (NS). Nie rozpoczął się jeszcze odbiór pierwszych wyprodukowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych, a przewoźnik już zdecydował się dokupić 18 kolejnych jednostek dwusystemowych, które będą mogły obsługiwać połączenia po sieci holenderskiej i belgijskiej.


W 2016 r. Alstom otrzymał zamówienie o wartości ponad 800 milionów euro na dostarczenie 79 pociągów międzymiastowych Intercity New Generation dla spółki NS. Dostawy tych pociągów rozwijających prędkość 200 km/godz., mają rozpocząć się w styczniu 2020 roku. Pociągi będą eksploatowane na sieci krajowej: na linii Amsterdam-Rotterdam-Breda oraz w korytarzu Den Haag-Eindhoven. Rok później NS domawia 2 sztuki dwusystemowe Coradia Stream, które mają obsługiwać połączenia pomiędzy Amsterdamem a Brukselą. Niedawno holenderski przewoźnik zdecydował się na kolejne zwiększenie zamówienia o 18 sztuk dwusystemowych Coradia Stream, które w 2025 roku mają zastąpić składy wagonowe na trasie Amsterdam – Bruksela.

Nowe pociągi Intercity dla NS należą do gamy produkowanych przez Alstom pociągów modułowych Coradia, które udowodniły swoją wartość przez ponad 16 lat eksploatacji na torach. Na całym świecie sprzedano ponad 2400 pociągów tego typu. Charakteryzują się one wysokim wskaźnikiem gotowości eksploatacyjnej. Wszystkie spośród zamówionych jednostek powstają w chorzowskim zakładzie Alstom Konstal.

Nowe pociągi Intercity łączą w sobie najnowsze technologie, zapewniając pasażerom i pracownikom NS bardzo dobre warunki jazdy. Oferują przestronne i dobrze oświetlone uniwersalne pomieszczenia, świetnie nadające się do czytania i odpoczynku oraz do przewożenia wózków inwalidzkich i rowerów, a także specjalne toalety dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Pociągi są wyposażone w Wi-Fi i oświetlenie LED. Zapewniają szybki przepływ pasażerów i posiadają dynamiczny system informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym. Wszystkie wagony są wyposażone w kamery zwiększające bezpieczeństwo pasażerów i załogi. Pociągi spełniają najwyższe normy interoperacyjności i zostaną wyposażone w systemy ATB i ERTMS. Są przystosowane do eksploatacji na liniach 25 KV AC (dużych prędkości) i 1,5 KV DC (magistralach).

Fot. Alstom/Flickr

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *