Remontowe zmiany na S1 i S58

Od dzisiaj przez ponad dwa miesiące z powodu prac remontowych zamknięta dla ruchu będzie linia kolejowa nr 90 z Zebrzydowic do Cieszyna. Również w związku ze zmianą harmonogramu prac dokonana została korekta w organizacji ruchu na linii kolejowej nr 1 pomiędzy Porajem a Częstochową.


Pomiędzy Zebrzydowicami a Cieszynem od dzisiaj przez ponad dwa miesiące prowadzone będą kolejne prace remontowe. Za pociągi pasażerskie Kolei Śląskich wprowadzona zostanie Zastępcza Komunikacja Autobusowa. Jak się dowiedzieliśmy, PKP PLK planuje podwyższyć i odnowić perony w Cieszynie Marklowicach, Pogwizdowie, Kaczycach i Kończycach. Ponadto będą prowadzone prace przy rozjazdach i innych elementach infrastruktury na tym szlaku. Powrót pociągów zaplanowany jest w terminie koniec września bądź w pierwszych dniach października. Potwierdzono nam także, że to już ostatni etap prowadzonej od ponad roku modernizacji linii łączącej Cieszyn z Zebrzydowicami.

– W związku ze zmianami w harmonogramie prac remontowych prowadzonych przez PKP PLK na odcinku Częstochowa – Poraj, rezygnujemy z uruchamiania zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Częstochowa Stradom – Częstochowa Raków i Częstochowa Stradom- Częstochowa w okresie od 1 do 31 sierpnia 2019 r. W miejsce autobusów zostaną przywrócone pociągi – informują natomiast na swojej stronie Koleje Śląskie.

W sierpniu przejazd pociągu na odcinku Częstochowa – Poraj będzie się odbywać, tak jak w lipcu, po jednym torze. W związku z tym, aby zwiększyć możliwość dopasowania rozkładu jazdy do potrzeb podróżnych część pociągów będzie kierowała się okrężną drogą przez Częstochowę Mirów, z pominięciem stacji Korwinów. W związku z koniecznością dostosowania się do aktualnego harmonogramu prac prowadzonych przez PKP PLK, KŚ informują, że zastępcza komunikacja autobusowa planowana dla połączeń nr 40604, 40632, 40657, 40674/5 została odwołana.

=

2 komentarze

  1. Cytuję: „…Powrót pociągów zaplanowany jest w terminie koniec września bądź w pierwszych dniach października. ….” Na co tyle pisać. Zamknięcie jest od 1 sierpnia do 15 października. Nic oczywiście się nie dzieje. 🙂 Jak zwykle na ostatnią godzinę PLK spręży się. 3 perony i 6 rozjazdów w dwa i pół miesiąca wynik godny kolei Japońskich.

  2. Szlak kolejowy między Cieszynem a Zebrzydowicami jest chyba już kolejny raz na ponad miesiąc zamknięty.
    Ciekawe, czy SIT dyponuje statystyką, ile dni czy ile procent dni w ostatnich powiedzmy dwóch latach pociągi na tym szlaku jeździły, a przez ile procent dni nie jeździły. Ale miejmy nadzeję, że wszystkie prace bedą wykonane i szlak będzie już wreszcie służył.

    Trochę szkoda, że zamiast remontować cały szlak Zebrzydowice – Cieszyn – Goleszów, wyremontowano, jak na razie, tylko odcinek Zebrzydowice – Cieszyn. Jakby przejezdny był szlak także od strony Goleszowa, to dojazd do Cieszyna, w przypadku prac torowych, mógłby się odbywać raz od strony Zebrzydowic, raz od strony Goleszowa, w zależności, która część szlaku byłaby remontowana. A być może, że przystanek Cieszyn Uniwersytet już by funkcjonował.

    Pomiędzy przystankami Cieszyn Marklowice i Chotěbuz (Kocobędz) powinna powstać znakowana ścieżka pieszo-rowerowa, wraz z pieszo-rowerowym mostem nad Olzą. Odegłość między jednym a drugim przystankiem nie jest duża, myślę, że jest to około 1 km, ale brakuje mostu nad rzeką. Proponuję porównać, jak wygląda most nad Olzą w Cieszynie Błogociach (nieco na południe od centrum Cieszyna), tzn. naprzeciwko przystanku Chotěbuz mógłby powstać podobny most.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *