Bilety ZTZ Rybnik tańsze w aplikacji mPay

Od 12.07.2019r. (piątek) podróżni posiadający smartfon z dostępem do Internetu, mogą zakupić bilet jednorazowy i 24 – godzinny i korzystać z niego rejestrując przejazdy w autobusie. Dotychczas ta najtańsza forma zapłaty za przejazd była dostępna tylko przy korzystaniu z e – Karty.


mPay zadebiutował na rynku w 2003 r. i jest najdłużej działającym w Polsce systemem płatności przy użyciu telefonów komórkowych. Aplikacja mPay umożliwia m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej. Rozwiązanie jest darmowe i dostępne dla użytkowników smartfonów z systemem operacyjnym Android a wkrótce także iOS.

W aplikacji mPay pasażerowie znajdą bilety jednorazowe oraz 24 – godzinne. Korzystając z promocji „Wskaż przystanki i zapłać mniej za bilet” ceny biletów jednorazowych są takie same jak przy użyciu e – karty. Podczas zakupu wystarczy wskazać początkowy i końcowy przystanek na trasie autobusu.

Z aplikacji mPay mogą korzystać użytkownicy telefonów komórkowych z systemami operacyjnymi Android oraz iOS. Żeby ją pobrać, wystarczy w sklepie z aplikacjami wpisać „mPay płatności mobilne” lub w przeglądarce internetowej telefonu wprowadzić adres app.mpay.pl. Podczas pierwszego uruchomienia aplikacja przeprowadza użytkownika przez krótki proces rejestracji. Usługa znajduje się obecnie w fazie pilotażu.

Aby zakupić bilet w aplikacji mPay, wystarczy:

1. wybrać jedno z dostępnych miast – Rybnik,
2. wejść do zakładki „Komunikacja miejska”,
3. wybrać jeden z dostępnych biletów,
4. określić liczbę kupowanych biletów i wpisać numer linii,
5. wskazać przystanek początkowy i końcowy,
6. wybrać metodę płatności,
7. zatwierdzić zakup kodem PIN, który każdy użytkownik ustala samodzielnie podczas rejestracji w mPay.

Dopiero po spełnieniu warunków z pkt. 5 jest możliwy zakup tańszego biletu. Wybór przystanków musi odpowiadać stanowi faktycznemu – bilet jest ważny na wskazanej trasie i pomiędzy wybranymi przystankami. Nabycie biletu w aplikacji jest równoznaczne z jego skasowaniem. Bilet należy kupić przed wejściem lub niezwłocznie po wejściu do pojazdu. W przypadku korzystania z biletów ulgowych, pasażer zobowiązany jest do okazania dokumentu potwierdzającego prawo do ulgi.

Podczas kontroli należy otworzyć zakładkę „Moje bilety”, wybrać aktywny bilet i okazać go kontrolerowi. Wszystkie zakupione bilety zostają automatycznie zapisane w aplikacji i można je wyświetlać także wtedy, gdy telefon nie ma połączenia z Internetem. Przez cały okres ważności biletu jest on widoczny na ekranie głównym aplikacji.

Fot. mPay

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *