Na Pol’And’Rock Festival jednak torami

Na podstawie zamówień na pociągi złożonych przez 5 przewoźników pasażerskich, PKP PLK przygotowały rozkład jazdy dodatkowych kursów na organizowany w Kostrzynie na początku sierpnia festiwal muzyczny Pol’And’Rock.  Przewoźnicy zaproponowali nadzwyczajne połączenia z kilkunastu miast. Wszystkie zamówienia zostały przyjęte przez zarządcę infrastruktury. Przewoźnicy mają jeszcze możliwość składania kolejnych wniosków.



Zamówienia na pociągi dodatkowe zostały złożone przez: Przewozy Regionalne – 53 pociągi (w tym 12 komercyjnych i 41 na zlecenie niektórych samorządów województw), PKP Intercity – 3 pociągi (oraz wzmocnienie 12 pociągów 37 wagonami, a także wydłużenie 4 pociągów przez Kostrzyn), Koleje Wielkopolskie – 2 pociągi, Koleje Mazowieckie – 4 pociągi oraz Arriva RP – 8 pociągów. Sprzedaż biletów na pociągi dodatkowe rusza od 17 lipca. Informacje o rozkładzie jazdy dodatkowych pociągów na Pol’And’Rock Festival są opublikowane w Portalu Pasażera.

PKP PLK informuje również, że oprócz dodatkowych pociągów, każdego dnia od 30 lipca do 4 sierpnia z Kostrzyna odjeżdża: 30 pociągów w kierunku m.in. Szczecina, Krakowa, Warszawy, Przemyśla, Kołobrzegu, Wrocławia, Rzepina; 10 pociągów w kierunku Gorzowa Wlkp., Krzyża; 18 pociągów w kierunku Kustrin-Kietz (i dalej do Berlina).

– Podobnie jak w poprzednich latach budynek dworca na czas trwania imprezy będzie zamknięty. Organizator Festiwalu wygrodzi płotkami teren dworca Kostrzyn n/Odrą oraz stworzy 3 kontrolowane wejścia na perony, przez które wpuszczana będzie określona liczba osób do danego pociągu. Na bramkach będą obecni wolontariusze „Pokojowego patrolu” WOŚP. Zaplanowano wyposażenie dworca w dodatkowe nagłośnienie i telebim w celu przekazywania podróżnym informacji o pociągach. Wsparcie obsługi bramek planowane jest przez pracowników ochrony WOŚP – informuje PKP PLK.

W związku z tym komunikatem sprawdziliśmy jak wygląda sprawa dodatkowych pociągów na festiwal na stacji Katowice. Poszperaliśmy na Portalu Pasażera, by zobaczyć jak wygląda oferta dla mieszkańców naszego regionu. Nie jest nadzwyczajnie, bo nadzwyczajne połączenia do Kostrzyna będą… dwa. Pierwszy ekstra pociąg pojedzie ze stolicy województwa śląskiego 31 lipca (nr 38101 z Krakowa) o godzinie 16.41, by o godzinie 2.56 dotrzeć do miejsca festiwalu. Drugie połączenie (nr 38105 z Rzeszowa) ma zaplanowany wyjazd z Katowic o godzinie 3.00, w dniu 1 sierpnia. Przyjazd do Kostrzyna, dokładnie o godzinie 10. Oba kursy organizują Przewozy Regionalne.

Pozostaje jeszcze „rozkładowa” oferta PKP Intercity. Tu, pomiędzy Katowicami a Kostrzynem, mamy do dyspozycji 4 połączenia w ciągu doby. Pierwsze to sezonowy TLK Podhalanin, odjeżdżający z Katowic o godzinie 1:42, by zameldować się w Kostrzynie o 7.50. Następny to TLK Swarożyc – Katowice odjazd 4.59, w Kostrzynie o 11.16. O 8.39 ze stolicy województwa śląskiego do Świnoujścia wyrusza w trasę pociąg kategorii IC –  Światowid. Do Kostrzyna przyjeżdża o 15.05. Ostatnią propozycją jest nocny TLK Wolin. Katowice odjazd 21.11, w „festiwalowym” mieście postój rozkład przewiduje o 3.37. Nie mamy jednak informacji, czy którykolwiek z nich znalazł się na liście 12 pociągów, które PKP Intercity zamierza wzmocnić dodatkowymi wagonami w czasie trwania Pol’And’Rock Festival.

6 komentarzy

  1. https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/przewozy-regionalne-kasuja-tabor-ed73-konczy-swoj-zywot-92762.html?fbclid=IwAR1RS5SWorVs2wDpVUTRjeXAE8WeDGKfm-PSnIsJv20rEM09VLbyhlLyxh0 Dla mnie to jest dziwne skąd tabor wzięli skoro w wyżej wymienionym linku, do którego lektury zachęcam, 13 EZT o numerach 664, 820, 905, 1058, 1077, 1234, 1022, 602, 813, 852, 1146 i 1192 oraz ED73-001, który w ilości jednej sztuki został wyprodukowany, idzie na złom.

    1. To jest polityka Przewozów Regionalnych ,,Pojazdy trzeba fizycznie zlikwidować, aby nie mogły podjąć pracy przewozowej nigdy więcej”. My nie mamy to Wy też nie będziecie mieli. W Kolejach Śląskich pełnią służbę dwa EN57, ale żeby odsprzedać, to środkowy palec pokazują. Ale co do ED73-001, to z tym należy się porządny kopniak dla zarządu Przewozów Regionalnych.

  2. Niestety, oferta Polregio jest cenowo mało konkurencyjna. Np. bilet normalny powrotny z Warszawy czy Rzeszowa kosztuje 170 zł, a w IC można go kupić około 30 zł taniej.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *