Na lotnisko również z Metrobiletem

Posiadając Metrobilet można swobodnie korzystać w Metropolii z pociągów Kolei Śląskich oraz autobusów, tramwajów, trolejbusów jeżdżących pod szyldem ZTM, w tym także z autobusów na lotnisko w Pyrzowicach. Jednakże z jego uruchomieniem zmienia się funkcjonalność biletów dobowych


Wraz z uruchomieniem Metrobiletu zmieniła się nieco funkcjonalność biletu dobowego – na jego podstawie nie będzie można już skorzystać z jednorazowego przejazdu Kolejami Śląskimi. Bilet dobowy staje się biletem obowiązującym wyłącznie w komunikacji miejskiej – autobusach, tramwajach i trolejbusach. Natomiast jeżeli pasażer podczas dojazdu do Pyrzowic chce skorzystać także z Kolei Śląskich, może teraz wykupić Metrobilet 6H. To jednorazowy odpowiednik Metrobiletu na całą sieć. Można go kupić w wersji papierowej w kasach Kolei Śląskich. Kosztuje 16 zł i w trakcie swojej ważności uprawnia do nielimitowanego podróżowania pociągami Kolei Śląskich oraz autobusami, tramwajami i trolejbusami ZTM na terenie całej Metropolii.

Posiadając Metrobilet pasażerowie mogą swobodnie korzystać z różnych środków transportu i łączyć je tak, by w jak najbardziej wygodny sposób dotrzeć do celu. Wszyscy dobrze wiemy, że na niektórych trasach pociągi są bezkonkurencyjne, jeśli chodzi o czas przejazdu – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. – Metrobilet obowiązuje, w zależności od wybranego wariantu, we wszystkich autobusach, tramwajach i trolejbusach, które jeżdżą pod szyldem Zarządu Transportu Metropolitalnego. Linie lotniskowe nie są tutaj wyjątkiem. A zatem – posiadając Metrobilet można również korzystać z autobusów na lotnisko w Pyrzowicach – dodaje Karolczak.

Autobusy na lotnisko w Pyrzowicach cieszą się coraz większą popularnością. Od stycznia tego roku sprzedaż biletów dobowych wzrosła o ponad 50 proc. W maju br. sprzedano ponad 21 tys. sztuk. Linie AP przejeżdżają przez osiem miast Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. W ciągu kilku pierwszych dni funkcjonowania Metrobiletu, sprzedanych zostało ponad 350 sztuk – najwięcej w Strefie Zielonej (Gliwice, Zabrze, Ruda Śląska, Świętochłowice, Chorzów Batory, Katowice) i Pomarańczowej (Kobiór, Tychy, Łaziska Górne, Mikołów, Katowice).

2 komentarze

  1. »Wraz z uruchomieniem Metrobiletu zmieniła się nieco funkcjonalność biletu dobowego – na jego podstawie nie będzie można już skorzystać z jednorazowego przejazdu Kolejami Śląskimi.«

    Nie będzie już można skorystać z przejazdu KŚ – w artykule nie moge wyczytać, OD KIEDY.

    A więc, było tak: EKO bilet za 16 zł, dawniej cała sieć KŚ plus KZK GOP-MZKP-PKM Tychy ale bez lotniskowych, albo a 14 zł całodobowy, ale tylko jeden przejazd KŚ, ale wewnątrz GZM (np. najdalej np. do Kobióra). Ale Ekobilet był do nabycia w sieci sprzedaży KŚ, a całodobowy w sieci sprzedaży ZTM

    Czyli jak ktoś chciał jechać np. z Bielska do Pyrzowic, to na dworcu w Bielsku nei miał jak kupić bletu na AP.., ewentualnie EKO-bilet, który był ważny w autobusie 85 (linia Bytom-Pyrzowice). A z powrotem, w autobusie można kupić bilet całodobowy, ale trzeba było dokupić bilet kolejowy na odcinek Kobiór-Bielsko lub Tychy-Bielsko (jak pociąg w Kobiórze nie ma postoju)

    Teraz ma być tak: w przypadku podróży Bielsko-Pyrzowice, podróżny kupi na stacji w Bielsku lub w pociągu KŚ EKO-bilet na 6 h za 20 zł (cała sieć KŚ+MZT) – tylko domyślam się, że ten bilet sześcigodzinny, ważny w KŚ także poza metropolią, jest ważny także w liniach lotniskowych. Natomiast w kierunku od Pyrzowic do Bielska, podróżny nie mający biletu kupionego w przedsprzedaży, czyli podróżny bez biletu, musi kupić bilet całodobowy na AP.., czyli bilet za 14 zł, ale w Katowicach taki podróżny już musi kupić nowy bilet, gdyż z biletem całodobowym do pociągu nie wsiądzie, a przy zakupie biletu w pociągu podróżny dopłaci chyba 5 zł. Nie wydaje mi się, żeby w budynku lotniska w Pyrzowicach lub w autobusie AP.. można było kupić EKO-bilet, ważny na całą sieć KŚ.

    Po co to piszę? Piszę po to po pierwsze, aby pokazać, że KŚ i ZTM powinny pomyśleć o tym, aby oferta biletów była wspólna, to znaczy aby zarówno w kasie biletowej KŚ czy u konduktora w pociągu, czy w automacie biletowym ZTM można było kupić zarówno bilety autobusowe, jak i kolejowe.

    Po drugie, chciałem napisać, że taryfowo linie AP… i obowiązujące w nich bilety nie są za bardzo pomyślane o pasażerach, chcących dojechać na lotnisko lub z lotniska, ale z jakiejś miejscowości spoza tzw. metropolii.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *