Polskie elektryki dla Mediolanu

Do Włoch trafi 250 sztuk autobusów elektrycznych od polskiego producenta. Mediolański przewoźnik ATM Milano do końca 2030 roku chce zrezygnować z autobusów z silnikami diesla. Solaris Bus & Coach zapełni mediolańskie ulice e-busami.


Milowym krokiem było rozpisanie ogromnego przetargu na dostawę do 250 autobusów elektrycznych. Łączna wartość umowy ramowej może wynieść ponad 192 mln Euro. Rozpoczęcie dostaw pierwszej partii 40 autobusów ma się rozpocząć w czerwcu 2020 roku. Tym samym Solaris w 2019 roku umacnia się w Europie jako lider pod względem pozyskanych zamówień na elektrobusy.

Umowa ramowa na dostawę łącznie do 250 autobusów elektrycznych dla ATM Milano, to jeden z największych przetargów wygranych do tej pory przez firmę Solaris i największy dotyczący pojazdów elektrycznych w Europie. Mediolański przewoźnik ma ambicje do końca 2030 roku całkowicie zrezygnować z autobusów z konwencjonalnym napędem, a producent Urbino electric ma odegrać niemałą rolę w tej elektromobilnej rewolucji. Dzięki ogromnej umowie ramowej Solaris umocnił się na pozycji lidera wśród europejskich producentów autobusów elektrycznych.

Autobusy, na które zdecydował się Mediolan, to flagowy produkt polskiego producenta – Urbino 12 electric. Model, który codziennie udowadnia swoją niezawodność na ulicach kilkudziesięciu europejskich miast w 17 państwach kontynentu, w 2017 roku otrzymał najbardziej prestiżową nagrodę w branży – tytuł „Autobusu Roku”.

12-metrowe elektryczne Urbino będzie wyposażone w baterie Solaris High Energy o łącznej pojemności ponad 240 kWh. Energia w nich będzie uzupełniana poprzez tzw. pantograf odwrócony, czyli urządzenie, które będzie obniżało się z masztu ładowarki na autobus, a także na zajezdni przez klasyczną wtyczkę. Jednostką napędową elektrycznych autobusów będzie oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami o mocy 110 kW każdy.

W przestrzennym, klimatyzowanym wnętrzu Urbino electric pomieści się 82 osoby, w tym 26 na miejscach siedzących. Pojazd będzie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, funkcjonalną zatoczką dla wózków inwalidzkich oraz 14 miejsc o zwiększonej dostępności z niskiej podłogi.

Fot. Solaris Bus & Coach

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *