Wodzisław Śląski oficjalnie z dworcem

Dzisiaj, dokładnie w południe, do dyspozycji mieszkańców Wodzisławia Śląskiego został oddany odnowiony budynek dworca kolejowego.


O „Przebudowie i rozbudowie dworca kolejowego” bo tak zostało nazwane zadanie, którego podjęło się miasto pisaliśmy szerzej tutaj. Dzisiaj już nastąpiło oficjalne zakończenie inwestycji i oddanie obiektu do dyspozycji mieszkańców. Było ładnie, wesoło i kolorowo. A my nie ukrywamy radości, że kolejna miejscowość w naszym województwie zyskała dworzec kolejowy z prawdziwego zdarzenia z niezbędną przyległą infrastrukturą, taką jak parkingi dla samochodów czy rowerów. Czekamy na następne…

4 komentarze

  1. Równie dobrze mogli w ogóle tego dworca nie remontować. Co to za dworzec skoro i tak podróżny musi latać za kierownikiem pociągu, żeby kupić bilet bo nie ma kasy. A zarząd KŚ, odrzucił wniosek Wodzisławia Śląskiego na uruchomieniu kasy biletowej w nowootwartym dworcu kolejowym. Tym samym pokazali środkowy palec władzom miasta, tak bardzo zaangażowanym w promocję i rozwój kolei w regionie. Pokazali go tysiącom podróżnym, zmuszając ich w dalszym ciągu do kupowania biletu w pociągu, co w szczycie, z powodu ilości pasażerów zajmuje nawet ponad 15min. Pokazali go każdemu, kto korzysta z połączeń na trasie S71. Za to premie dla szefów i urzędników są ale, żeby zatrudnić kasjerki do pracy i otworzyć kasy biletowe w Wodzisławiu Śląskim, Chałupkach, Zwardoniu, Cieszynie, Wiśle, Ustroniu, Mysłowicach czy w Katowicach Szopienicach to nie ma, niech pasażer lata w nowym pociągu po całym pociągu za kierownikiem, jeszcze niech przyjedzie 27Web albo 35We to już bieg przełajowy gwarantowany.

    1. Dworzec ładny, ale dużo kasy zmarnowane na niepotrzebne rzeczy w tym np parkomaty czyżby włodarze chcieli na nim zarobić?
      Jeśli tak to spora cześć ludzi zrezygnuje z pociągu.
      A o czym zapomniano kompletnie – brak przystanków autobusowych przy samym dworcu, przejścia podziemnego na peron 2 dla poprawy bezpieczeństwa, zadbać odpowiednimi instytucjami np inspektorem budowlanym, podatkami o obiekty które są w ruinie czyli wierzę wodną czy budynek obok dworca – była konduktorka tak aby PKP albo ją wyremontowało albo przekazało miastu.
      O najważniejszym zapomniano przystanek Wodzisław Centrum który spokojnie za połowę ceny remontu tego dworca mógł powstać z dodatkowym torem i sadzę, że lepiej byłyby to spożytkowane pieniądze, gdyż jak na razie dużego efektu w ilości korzystających z kolei nie da to dopóki nie będzie to jeden wspólny dworzec wszelkiej komunikacji publicznej z kasami PKP IC, KŚ, PR, PKS Racibórz, MZK i komunikacja miejską.

      1. Tak, jak pisze Maziizam.
        Ideą remontu szlaku kolejowego i także kompletnego remontu budynku dworca kolejowego w Wodzisławiu powinno być stworzenie w tym dworcu miejsca, gdzie można kupić bilet na praktycznie wszystkich przewoźników operujących w okolicy i przesiadać się z pociągów do autobusów, ale także do samochodów czy rowerów.

        Szkoda, że nie pomyślano o budowie przystanku Wodzisław Centrum. Da mnie to wręcz dziwne, że wykonując tak dużą inwestycję, jaką był remont szlaku kolejowego w stronę Chałupek, nie dało się stworzyć przystanku Wodzisław Centrum wraz z budową drugiego toru na odcinku Wodzisław Śląski (Główny) – Wodzisław Centrum. Tenże drugi tor mógłby być zbudowany w miejscu dawnego torowiska Wodzisław – Turza.

        W moich podróżach pociągami po CZ czy SK widziałem, jak na mniejszych stacyjkach peron do zatrzymywania pociągu to jest tylko taki szerszy krawężnik ułożony wzdłuż toru i mocno ubity żwir, i już to wystarczy, żeby się pociągi zatrzymywały, a podróżni wsiadli i wysiadali.

        A piszę o przystanku Wodzisław Centrum, aby przypomnieć o ciekawej sytuacji, jaką zaobserwowałem w niedalekim Trzyńcu (kraj morwasko-śląski) Otóż w tym mieście, po otwarciu przystanku kolejowego Trzyniec Centrum (Třinec centrum) większość pociągów dalekobieżnych już nie ma postoju na ,,starej,, stacji w Trzyńcu, ale za to ma postój na nowym przystanku, bliżej właściwego centrum miasta. Ciekawi mnie, jak to będzie wyglądało w nie tak dlekim Hawierzowie (Havířov), gdzie całkiem niedawno otwarto nowy przystanek, bliżej miasta. Też jestem ciekawy, czy podróżni będą woleli korzystać ze starej stacji, czy nowej.

        A wracając do Wodzisławia, to uważam, że po otwarciu przystanku Wodzisław Centrum (wierzę, że to nastąp wczesniej czy później) podróżni sami wybiorą – będzie to widoczne po frekwencji, gdzie będzie więcej wsiadających i wysiadających, a także przesiadających się pomiędzy pociągami i autobusami.

        Z czasem władze miasta i powiatu zobaczą, do której z wodzisławskich stacji kolejowych powinno kierowac się więcej autobusów miejskich, a i także z czasem organizator komunikacji pociągów dalekobieżnych, mam na myśli PKP IC, rozstrzygnie, na której z dwóch wodzisławskich stacji kolejowych zorganizować postój swoich pociągów.

    2. » i otworzyć kasy biletowe w Wodzisławiu Śląskim, Chałupkach, Zwardoniu, Cieszynie, Wiśle, Ustroniu, Mysłowicach czy w Katowicach Szopienicach«

      jeszcze bym dodał: w Bytomiu i w Rudzie Chebziu.

      Teraz jest taka nowa moda: na kompletny remont budynku dworcowego pieniądze są, ale na otwarcie i utrzymanie kasy – nie ma.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *