PKP Cargo o intermodalu

Rozwijanie międzynarodowych połączeń intermodalnych oraz zwiększanie przeładunków towarów w Polsce – w takich dwóch kierunkach Grupa PKP CARGO będzie rozwijać obszar intermodalny. O tych planach mówił w Katowicach Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A.


Prezes PKP Cargo w Katowicach podkreślił, że Grupa dynamicznie realizuje przyjętą w tamtym roku strategię, gdzie zapisano, iż PKP CARGO będzie przejmować zadania operatora logistycznego – ma to być jedna z głównych specjalizacji spółki. Grupa wykorzystuje dobre położenie geograficzne Polski na skrzyżowaniu szlaków handlowych i dąży do zdobycia pozycji lidera w unijnym obszarze Nowego Jedwabnego Szlaku oraz w korytarzu północ-południe.

Czesław Warsewicz wyjaśnił, że strategia będzie realizowana dwutorowo. Z jednej strony PKP CARGO będzie rozwijać intermodalne połączenia międzynarodowe. Przykładem jest współpraca z portem w Duisburgu: we wrześniu br. zostanie uruchomione pilotażowe połączenie kolejowe na trasie Poznań – Duisburg, a w dalszej kolejności takie pociągi zaczną kursować z Wrocławia, Warszawy, Małaszewicz i Kowna. Kierunek niemiecki jest perspektywiczny.

Z drugiej strony PKP CARGO zależy na tym, aby jak najwięcej ładunków trafiało do polskich terminali i potem było rozwożonych po Europie. Teraz niestety 75 proc. towarów wożonych w kontenerach stanowi tranzyt przez Polskę, a tylko 25 proc. jest obsługiwanych w Polsce, ale mamy szansę, żeby to zmienić. – Polska ma szansę, aby stać się hubem transportowym na Nowym Jedwabnym Szlaku – jest przekonany Czesław Warsewicz. – Dlatego chcemy rozwijać nasze terminale, aby więcej towarów było przeładowywanych, obsługiwanych w Polsce – argumentuje prezes PKP CARGO.

Warsewicz wyjaśnia, że w tym celu powołana została spółka PKP CARGO Terminale, która integruje działalność logistyczną Grupy. PKP CARGO posiada terminale w całej Polsce oraz w Czechach (Paskov) i mają one łącznie zdolność do obsługi 1,1 mln TEU rocznie. Największe terminale działają na obszarach największej aktywności gospodarczej kraju, a więc na granicy wschodniej, na Śląsku czy w Wielkopolsce. PKP CARGO widzi też potencjał w rozwijaniu tej działalności w centralnej Polsce.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *