Dwie oferty na krzyżówkę LK93 i LK139

PKP PLK otworzyło koperty z ofertami na przebudowę stacji Czechowice-Dziedzice wraz z przyległymi szlakami. Wpłynęły dwie oferty z przybliżonym kosztorysem, ale niestety ponad budżetem.. I to grubo.


PORR S.A. i Budimex Budownictwo Sp. z o.o. złożyły swoje oferty w przetarg na wykonanie robót budowlanych na odcinku Most Wisła – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg w ramach projektu pn. „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła- Czechowice – Dziedzice- Zabrzeg”.

PKP Polskie Linie Kolejowe na sfinansowanie zamówienia zamierzają przeznaczyć 660.405.497,20 zł brutto na zamówienie podstawowe. Obie oferty sporo przekroczyły planowany budżet. Najtańszą ofertę złożyła spółka PORR z Warszawy, która zaoferowała kwotę 1.718.310.000,00 zł w tym 1.522.568.816,26 zł brutto na część podstawową. Drugi oferent spółka Budimex Budownictwo złożył niewiele wyższą ofertę na poziomie 1.721.695.394,76 zł brutto w tym 1.560.161.572,56 zł brutto na część podstawową.

W ramach projektu planowane jest odnowienie stacji Czechowice-Dziedzice oraz przystanki Goczałkowice-Zdrój i Zabrzeg. W sumie 6 peronów ma zostać podwyższonych, by ułatwić dostęp do pociągów oraz dostosowanych do osób o ograniczonej mobilności. Projekt przewiduje wymianę prawie 47 km torów i 56 km sieci trakcyjnej. Na całym odcinku przebudowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz 3 przejazdy kolejowo-drogowe, co wpłynie na zwiększenie bezpieczeństwa przewozu podróżnych i ładunków. Prace swoim zakresem obejmą też 23 obiekty inżynieryjne (mosty, wiadukty i przepusty). W zakresie prac modernizacyjnych ma zostać przebudowany trzyprzęsłowy most na rzece Wiśle (między Goczałkowicami a Czechowicami-Dziedzicami) o długości ponad 150 metrów. Ponadto, na stacji Czechowice–Dziedzice zostanie wybudowane lokalne centrum sterowania (LCS) wyposażone w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

5 komentarzy

  1. Warto by pomyslec, aby przy okazji tak duzej przebudowy infrastruktury w rejonie Czechowic, od razu zbudowac perony w rejonie pogranicza gmin Zabrzeg i Czechowice-Dz, przy rozwidleniu torow na Goczalkowice i Czechowice tak, aby byla mozliwosc przesiadki z pociagow Katowice – Wisla na piciagi Chybie – Bielsko.

  2. A takze, aby mieszkancy Czechowic -Dziedzic mieli mozliwosc wsiadania do pociagow Katowice – Ustron – Wisla, Katowice – Zebrzydowice – Cieszyn. Przypominam, ze kiedys byly pociagi Katowice – Cieszyn przez Zebrzydowice, z wjazdem do Czechowic – Dz, a takze kiedys bylo o wiele wiecej pociagow Zebrzydowice – Chybie – Czechowice Dz.

  3. W sytuacji gdy jak napisano: „Wpłynęły dwie oferty z przybliżonym kosztorysem, ale niestety ponad budżetem.. I to grubo.” gdzie grubo oznacza więcej jak podwojenie wartości ofert w stosunku do wyceny inwestora to można przypuszczać, że jeszcze długo pociągi będę jeździły spacerkiem przez stację Czechowice -Dz.

  4. Niech koleje Śląskie w końcu uruchomią jakiś pociąg na Ustroń, Wiśle tylko nie kolejny z Katowic czy Gliwic, tylko z Bielska Białej czy z Żywca przez Czechowice.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *