Powrót do normy na LK 1

Wczoraj wieczorem zakończyła się operacja przeniesienia ruchu z toru nr 1 na tor nr 2 na odcinku pomiędzy Zawierciem a Myszkowem na remontowanym odcinku linii kolejowej nr 1. Pociągi powinny tam jeździć już zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy.


Przypomnimy, w środę rano rozpoczęła się „przeprowadzka” ruchu kolejowego pomiędzy Zawierciem a Myszkowem z toru nr 1 na generalnie odremontowany tor nr 2. Prace objęły również wymianę trakcji i zostały odnowione i podwyższone perony na przystankach Zawiercie Borowe Pole, Myszków Mrzygłód, Myszków Światowit oraz peron 1 w samym Myszkowie. Niejako przy okazji zostały podłączone i przetestowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym na tym odcinku. Wczoraj około godziny 20, po tym jak okazało się, że wszystko działa jak należy, zostało przywrócone normalne funkcjonowanie pociągów. Planowane ono było pierwotnie na dzisiaj rano.

Trzeba przyznać, że duże zmiany są już zauważalne także w okolicach toru nr 1, choć minęło ledwie nieco ponad 48 godzin od czasu wstrzymania tam ruchu. Na sporej części (Myszków – Myszków Mrzygłód) została już ściągnięta trakcja. Nowe słupy są już przygotowane do montażu. Perony zostały także zabezpieczone i przygotowywane są do remontu. Najważniejsza jednak będzie wymiana samego toru, by na tym ruchliwym odcinku jak najszybciej wróciła możliwość poruszania się po dwóch torach.

2 komentarze

  1. hehehe, kolejowy portal branżowy i ściąga trakcję (zapewne w postaci lokomotywy elektrycznej), a nie sieć trakcyjną 😀

  2. No dobrze, ale dlaczego od początku tego tygodnia pociągi jeżdżą też jednym torem od Myszkowa do Poraja? Zaczyna się remont tego odcinka, czy to tylko przejściowe? Trochę słabo będzie jeździć po jednym torze od Zawiercia do Częstochowy, z możliwością mijania się tylko w Myszkowie/Poraju. ;\

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *