Nowe perony od Suminy do Nędzy Wieś

Dobiega końca prowadzony przez PKP PLK remont infrastruktury kolejowej od Chybia przez Żory, Rybnik do Nędzy / Turza o wartości 370 mln złotych. Projekt współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 pozwoli skrócić czas podróży m.in. z Żor do Rybnika. Nowe i wyższe perony zapewniają lepszą obsługę podróżnych w Suminie, Górkach Śląskich, Szymocicach i Nędzy Wieś.


Od 28 maja podróżni korzystają z nowych peronów na linii Chybie – Nędza od Suminy do Nędzy Wieś. Codziennie zatrzymuje się przy nich około 20 pociągów. PKP PLK zapewniły wygodne wejścia do pociągów na stacji Sumina oraz na przystankach Górki Śląskie, Szymocice i Nędza Wieś. Perony zostały podwyższone, aby podróżni mogli łatwiej wsiadać i wysiadać z pociągu. Obiekty dostosowano także do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Powierzchnia peronów jest antypoślizgowa. Na peronach zamontowano nowe oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne. Podróżni korzystają już również z nowych peronów na stacjach i przystankach w Żorach, Szczejkowicach, Rybniku Gotartowicach, Rybniku Piaskach oraz w Rybniku.

W czerwcu planowane jest skrócenie czasu przejazdu z Żor do Rybnika o 7 minut, a podróżni pojadą
w weekendy z Wisły Głębce do Gliwic krócej o 10 minut. To efekt prac w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza / Turze”. Wymieniono na trasie prawie 60 km torów i sieci trakcyjnej. Pociągi przyśpieszą do 120 km/h m.in. na odcinku Chybie – Sumina. Wyremontowano 81 obiektów inżynieryjnych, w tym mosty, wiadukty i przepusty. O bezpieczeństwo w ruchu kolejowym dbają dyżurni ruchu, pracujący w 9 odnowionych nastawniach. Bezpieczniej będzie też na 5 modernizowanych przejazdach kolejowo-drogowych.

Projekt o wartości ponad 370 mln realizowany jest z POIiŚ i jest współfinansowany w 80% z funduszy unijnych. Zakończenie wszystkich robót planowane jest w III kwartale 2019 roku.

3 komentarze

  1. Czy może mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego najpierw remontuje sie te stacje, na których zatrzymuje się 8-10 pociągów na dobę (odcinek Racibórz-Chałupki), teraz ten, na którym zatrzymuje się 20 pociągów, ale odcinek, na którym zatrzymują się 33 pociągi, czyli Rybnik-Katowice wciąż czeka na remont?

      1. Leszczyny, Czerwionka, Orzesze-Jaśkowice, Orzesze – długo można by wymieniać, praktycznie wszystkie stacje na odcinku kwalifikują się do remontu. Wyjątek to jest moja ulubiona stacja (przystanek) Katowice-Brynów, która niedawno została wyremontowana, tyle tylko, że tam nikt nie wsiada i nie wysiada, co jedynie potwierdza powyższe.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *