ED74 zostaną zmodernizowane .. drogo

Blisko 20 mln zł będzie kosztowało zmodernizowanie i przeprowadzenie napraw na 5 poziomie utrzymania jednej jednostki ED74. Zamówienie zostanie zrealizowane przez konsorcjum PESA i ZNTK Mińsk Mazowiecki, choć oferta grubo przekroczyła kosztorys.


PKP Intercity zdecydowało się zaakceptować jedyną złożoną ofertę w przetargu na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED74. Zamówienie zostanie zrealizowane przez konsorcjum spółek – PESA Bydgoszcz i Zakładów Naprawy Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”. Pierwotnie PKP Intercity na realizację zamówienia zamierzało przeznaczyć 247.107.000,00 zł brutto (17.650.500,00 zł brutto za jednostkę), jednak złożona oferta opiewała na kwotę 274.831.200,00 zł brutto (19.630.800,00 zł brutto za jednostkę). Przewoźnik zwiększył budżet i przystał na ofertę konsorcjum. Oferent będzie miał 730 dni od momentu podpisania umowy na zmodernizowanie pierwszych dwóch jednostek ED74.

Jednostki ED74 PESA Bydgostia to 4-członowe elektryczne zespoły trakcyjne wyprodukowane przez bydgoskiego producenta taborku kolejowego spółkę PESA. Pojazdy zostały wyprodukowane w latach 2007-2008 dla przewoźnika PKP Przewozy Regionalne do obsługi trasy Warszawa – Łódź. Pod koniec 2008 roku ED74 przeszły na własność PKP Intercity.

3 komentarze

  1. Za te pieniądze to mogliby to sprzedać i kupić całkowicie nowe jednostki. Tym powinien się zająć prokurator bo to jest istne szastanie pieniędzmi spółki. Na dodatek jednostki zrobiła PESA i jeszcze teraz zgarnie dodatkowo pieniądze za nieudolnie prowadzone działania spółki. Prezes Chraniuk do zwolnienia z roboty

  2. PKP-IC spolka nalezaca do grupy PKP, ktora jest wlasnoscia Skarbu Panstwa .Majac parasol ochronny jest praktycznie nie do „ruszenia” I tu zamyka sie kolejowe koleczko!!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *