Szybka maszyna PUN

– Prace na liniach towarowych Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle wkraczają w decydującą fazę. Specjalna maszyna PUN szybko wymienia stary tor. PKP PLK, dzięki projektowi „Prace na liniach kolejowych nr 153, 199, 681, 682 oraz 872 na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle” wartemu 180 mln zł, realizowanemu z udziałem środków UE tworzą coraz lepsze warunki transportu towarów – poinformowała nas Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.


Jak nas poinformowano, na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Sławięcice – Stare Koźle wykonano już większość prac torowych, czyli wymieniono 30 z 40 km torów. Ponad połowa, 16 z 30 nowych rozjazdów już gwarantuje płynną jazdę składów towarowych. Sprawniejszy i szybszy transport umożliwi przebudowa 51 obiektów inżynieryjnych. Gotowe są już 3 z 5 mostów. Kończy się remont 67 m mostu nad Kanałem Gliwickim. Powstaje nowa konstrukcja nad Kanałem Kędzierzyńskim, która w IV kwartale zastąpi zdemontowany most.

Dzięki odnowieniu infrastruktury pociągi towarowe pojadą szybciej, możliwy będzie przejazd większej liczby składów. Są już przebudowane nastawnie m.in. w Toszku i Rudzińcu Gliwickim. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym i remont 10 przejazdów kolejowo – drogowych zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego. Efektem prac będzie podniesienie prędkości i skrócenie czasu przejazdu dla pociągów towarowych oraz zwiększenie przepustowości – będzie mogła kursować większa liczba pociągów, zwiększeniu bezpieczeństwa przewozów.

W miejscu prac można spotkać maszynę PUN. Jest ona wykorzystywana jest do wymiany torów i podkładów. Jej użycie znacznie przyspieszyło prace m.in. na odcinku Nowa Wieś – Stare Koźle między Kędzierzynem Koźlem a Kuźnią Raciborską. PUN ściąga stary tor, a w jego miejsce układa nowe szyny i podkłady. Efektem pracy maszyny jest wymiana ok. 1,5 kilometra nowego toru na dzień. Dzięki zastosowaniu najnowszej techniki robót prace postępują szybko i dokładnie. Skraca się znacznie czas, nawet z około miesiąca do nawet czterech dni.

Wartość projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr 153, 199, 681, 682 oraz 872 na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle” to ponad 180 mln złotych. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac zaplanowano do końca 2019 roku.

One comment

  1. Pociąg PUN również wymieniał nawierzchnię na linii 142 od Tychów do Katowice Ligota. Efekty modernizacji również widać z dnia na dzień.

Odpowiedz na „KolejarzAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *