26 autobusów CNG dla PKS Bielsko-Biała

Zakończyły się już testy autobusów i ruszyły procedury przetargowe dotyczące zakupu nowego taboru autobusowego dla PKS Bielsko-Biała. Na celowniku przewoźnika są pojazdy klasy MAXI zasilane sprężonym gazem ziemnym CNG.


Od początku roku w PKS Bielsko-Biała trwały testy autobusów zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG. W tym czasie przetestowano Iveco Crossway 12LE, SCANIA Interlink oraz Mercedesa CITARO. Teraz nadeszła pora na przetarg, który dotyczy zakupu fabrycznie nowych 26 sztuk miejskich autobusów niskopodłogowych w ramach projektu pn. „Rozwój niskoemisyjnego transportu publicznego Powiatu Bielskiego – zakup taboru autobusowego”.

Pojazdy powinny oferować możliwość przewożenia minimum 80 osób w tym minimum 30 na miejscach siedzących. Pojazdy będą niskopodłogowe bez stopni pomiędzy drzwiami przednimi (początek drzwi) a środkowymi (koniec drzwi), wyposażone w drzwi pasażerskie w układzie 2-2-0 lub 2-2-1. Silnik pojazdu zasilany będzie sprężonym gazem ziemnym CNG spełniającym wymagania normy emisji spalin i hałasu EURO6.

Zwycięzca przetargu zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu autobusów w dwóch dostawach:
1) dostawa I – w terminie 11 miesięcy od dnia podpisania umowy – 13 szt. autobusów,
2) dostawa II – w terminie do 17 miesięcy od dnia podpisania umowy – 13 szt. autobusów.

Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi najwcześniej 28 maja br.

Fot. Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny

One comment

  1. Ja bym to widział, aby komunikacja trzech firm: MZK Bielsko-Biała, PKM Czechowice-Dziedzice oraz PKS Bielsko-Biała, z siedzibą w Czechowicach, zostały zintegrowane. Idealnie byłoby, jakby powstała jedna firma z trzech, ale w praktyce wystarczyłoby coś na wzór ZTM Katowice, to znaczy taka integracja tych trzech przedsiębiorstw, aby miały one wspólne przystanki o tych samych nazwach, wspólną numerację linii oraz wspólne bilety.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *