Szlak dwóch prędkości

Nic nie mogło powstrzymać naszej ciekawości by w związku z remontem linii nr 140 na odcinku z Rybnika do Górek Śląskich nie zobaczyć jak wygląda przejazd odremontowanym szlakiem, którym nominalnie przeznaczony jest dla pociągów towarowych. Czyli fragmentem linii nr 173 łączącym obie te miejscowości.


Z Katowic wybraliśmy się pociągiem Kolei Śląskich nr 44703 do Raciborza. Pomijamy odcinek do Rybnika, bo tam krzątaliśmy się ostatnio przy okazji innego remontu. Z Rybnika do Górek jak tylko minęliśmy centrum miasta to nasza AKŚka nabrała należytej, sporo przekraczającej ponad 100 km/h, prędkości. I tak było praktycznie do samego końca, czyli do miejsca gdzie połączenie do Raciborza wraca na swoją „macierzystą” trasę.

Ciekawszy był przejazd powrotny. Ciekawszy, bo można było zobaczyć znacznie więcej za oknem. Bo… pociąg po prostu wolniej jedzie. O dużo wolniej. Choć infrastruktura wygląda na dość gruntownie wyremontowaną. Tory bezstykowe, zamontowane już ekrany akustyczne Mimo to jednak przeczołgaliśmy się z Górek Śląskich do Rybnika z prędkością nie przekraczającą 50 km/h. Znajduje to odbicie w rozkładzie jazdy. W kierunku A, czyli z Rybnika jedzie się 11 minut a z powrotem pięć minut dłużej.

Szlak jest fajny ale nie ma na nim żadnych stacji czy przystanków z których mogliby korzystać pasażerowie, to jednak próba uruchomienia „na próbę” połączenia znacznie skracającego czas dojazdu z Raciborza do Rybnika z pewnością grzechem by nie była….

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *