Bizon na południowej granicy

W Chałupkach zobaczymy Bizona. Austriacki przewoźnik kolejowy otrzymał pierwszą z dwóch lokomotyw EffiLiner 1600 zmodernizowaną przez CZ LOKO.


Liczba operatorów lokomotyw EffiLiner 1600 z czeskiej firmy CZ LOKO została rozszerzona o austriackiego przewoźnika kolejowego Rail Cargo Group (RCC), którego przedstawiciele odebrali pierwszy z dwóch pojazdów o oznaczeniu 753.613. w siedzibie głównej CZ LOKO. W tym miesiącu nastąpi jeszcze odbiór drugiego pojazdu o numerze 753.614.

Firma, która jest częścią państwowej kolei Österreichische Bundesbahne (ÖBB), wdroży ją w swoich spółkach zależnych RCC – Republika Czeska i RCC – Słowacja. W Czechach posłuży głównie w transporcie towarowym na pograniczu czesko-polskim, a także na I i II tranzytowym korytarzu kolejowy do Břeclavu, gdzie RCC CZ działa od dawna. Na Słowacji pociągi te posłużą głównie do transportu wagonów kontenerowych do terminali w Bratysławie i Żylinie.

Jedną z największych zalet tych pojazdów jest ich korzystna cena zakupu. Kolejną dużą zaletą jest szybki i niedrogi serwis w cenach „czeskich” oraz wysoki stopień unifikacji z naszymi innymi produktami – powiedział Jan Kutálek, dyrektor handlowy CZ LOKO.

EffiLiner 1600, nazywany Bizonem, jest przeznaczony do obsługi linii towarowych średnich ładunków w krajach Grupy Wyszehradzkiej, gdzie jest już używany przez przewoźników w Czechach, na Węgrzech i Słowacji, w tym CER CARGO Holding, SD – Kolejová Doprava lub Unipetrol Doprava.

Fot. CZ LOKO

2 komentarze

  1. Co to za forma dopełniacza „do Břeclavu”?
    Powinno być „do Brzecławia”.
    Tylko nie mylić z Breslau.

  2. Wszystko jest ok Mesto Breclav , lezy w czechach. org ZELEZNICNIHO KORIDORU DO BRECLAVI w jezyku polskim inaczej nie mozna napisac jak w Breclaviu !!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *