Zamknięcie wagi mniejszej

Wraz z wejściem w życie czerwcowej korekty rozkładu każdy przez ponad miesiąc z powodu prac remontowych nie będę jeździły pociągi na odcinku Milówka – Zwardoń. To jednak nie dalszy ciąg modernizacji linii kolejowej numer 139 a tylko prace utrzymaniowe. Bo dalsza modernizacja szlaku z Bielska-Białej do Zwardonia stoi pod znakiem zapytania.


Według planów PKP PLK, od 10 czerwca do 19 lipca nie będą kursowały pociągi z Milówki do Zwardonia. Oczywiście pojawi się Zastępcza Komunikacja Autobusowa i wszystkie utrudnienia związane z wstrzymaniem ruchu pociągów. Jednak nie będzie to kolejny etap prowadzonej od kilkunastu miesięcy modernizacji linii kolejowej nr 139 na odcinku Bielsko-Biała – Zwardoń, której rezultatem jest już poprawa warunków jazdy podróży na odcinku od bielskiego głównego dworca do Wilkowic Bystrej, czy po kończących się korektach na odcinku Żywiec – Węgierska Górka.

Nie mamy jeszcze dokładnych informacji, co przez ponad miesiąc ma tam zostać zrobione. Wiemy natomiast to, że nie będzie dalszego ciągu modernizacji szlaku, a tylko cykl robót utrzymaniowych, związanych z bieżącą eksploatacją. Najeździliśmy się do Zwardonia w ostatnich miesiącach naprawdę sporo i też jesteśmy w stanie wskazać, szczególnie w okolicach Soli, kilka miejsc wymagających natychmiastowej interwencji służb odpowiadających z ramienia PKP PLK  za należyte utrzymanie szlaku. Mamy nadzieję, że tam również wiadomo o których miejscach myślimy.

W związku jednak z modernizacją  szlaku z Bielska-Białej do Zwardonia coraz głośniej mówi się o innym problemie. Niedawno poruszony został temat odcinka Węgierska Górka – Zwardoń, który stoi pod znakiem zapytania w perspektywie realizacji w projekcie pn. „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice-Dziedzice – Bielsko-Biała – Zwardoń (granica państwa)”. Ministerstwo potwierdza, że środki przeznaczone ne ten projekt wyczerpały się i odcinek Węgierska Górka – Zwardoń nie został objęty w projekcie do realizacji. Szansą na modernizacje ostatniego odcinka linii 139 jest wpisanie go do najbliższej perspektywy UE przewidzianej na lata 2021 – 2027. Do sprawy z pewnością wrócimy…

 

5 komentarzy

  1. No tak – grube miliony / miliardy na lotnisko i dojazd do niego głośno są przekazywane, to cichaczem wycofują się z coraz to kolejnych, zaplanowanych wcześniej remontów.

  2. Można zadać pytanie, czy w czasie tego utrzymaniowego miesięcznego zamknięcia wykonawca, czy wykonawcy będą pracować na jedną czy więcej zmian? I kolejne, czy po tym zamknięciu na tym odcinku znikną punktowe ograniczenia prędkości?
    Za bardzo dawnych czasów kolejarze nie znali pojęcia ZKA. Prace utrzymaniowe organizowało się tak, żeby ruchu nie zamykać. Dzisiaj PLK z byle powodu serwuje pasażerom ZKA,

  3. przecież zaplanowane było zainwestować 60 mln zł na odcinek Żywiec – Zwardoń, a PLK wydało dotychczas jedynie niecałe 40… więc gdzie podziało się pozostałe 20 mln? Dodatkowo linia od Milówki do Zwardonia jest w gorszym stanie technicznym niż linia od Węgierskiej Górki do Żywca przed remontem i to ona w pierwszej kolejności powinna zostać wyremontowana.

  4. Wraz z wejściem w życie czerwcowej korekty rozkładu (każdy) przez ponad miesiąc z powodu prac remontowych nie będ(ę)ą jeździły pociągi na odcinku Milówka – Zwardoń.
    Gdzie jest korekta, tak trudno sprawdzić c się napisało, przykre…

Odpowiedz na „dddbbAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *