Powrót do korzeni

PKP Intercity zamierza powrócić do historycznego malowania swoich składów. Elektryczne zespoły trakcyjne będą pierwszymi, które trafią pod „pędzel”. Koniec transformacji malatury całego taboru od narodowego przewoźnika ma nastąpić w 2021 roku.


24 września 1926 roku do życia powołano przedsiębiorstwo Polskie Koleje Państwowe, którego funkcję zwierzchnika sprawował minister komunikacji. Jubileuszowa 95 rocznica powstania PKP przypada w 2021 roku, w związku z tym PKP Intercity postanowiło zmienić swoje barwy na te bardziej historyczne. Jako pierwsze przemalowane zostały dwa składy elektrycznych zespołów trakcyjnych. Jest nim ED161-005 Dart i jeszcze pachnący farbą ED250-004 „Pendolino”, który właśnie wrócił od „lakiernika” z Czech, gdzie poddany został przemalowaniu.

Fot. Patryk Farana – Świeżo pomalowana jednostka ED250-004, która przeszła istną metamorfozę u naszych południowych sąsiadów/Stacja Chałupki.

Do końca tego roku zmianie kolorów poddane zostaną wszystkie 60 składów EZT należące do PKP Intercity, a więc będzie to 20 sztuk ED160 Flirt, 20 sztuk ED161 Dart oraz 20 sztuk ED250 „Pendolino”. Do końca 2021 roku cały tabor narodowego przewoźnika będzie kursował w nowych, historycznych barwach.

*Artykuł humorystyczny na Prima Aprilis 😉

8 komentarzy

  1. Jesli to zart Prima Aprylis to nawet udany zwlaszcza z tym malowaniem, gorzej ze nic sie nie dzieje ze skladem rozbitym pod Ozimkiem. te Pendolina powinny miec stalowe kratownice jak w filmie Mad Max!!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *