Kolejne prace na odcinku Racibórz – Chałupki

Trakcja PRKiI złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu na przebudowę sieci trakcyjnej na odcinku Racibórz – Chałupki oraz przepustu w km 49,872 linii kolejowej 151. Wartość zamówienia wynosi prawie 35 mln zł.


PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały wykonawcę, który złożył najkorzystniejszą ofertę w przetargu dotyczącego wykonania przebudowy sieci trakcyjnej wraz z robotami towarzyszącymi na odcinku Racibórz – Chałupki oraz przepustu w km 49,872 linii kolejowej 151 w ramach projektu inwestycyjnego pn.:„Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Chałupki (granica państwa)”.

W przetargu swoje oferty złożyło aż 6 podmiotów z czego dwie zostały odrzucone z przyczyn formalnych, a dwie kolejne przewyższały kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia. Spośród ofert spełniających warunki zamówienia, najkorzystniejsza okazała się ta od spółki Trakcja PRKiI z Warszawy, która za swoje usługi zaoferowała 34 868 286,00 zł brutto, zaś zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości zamówienia kwotę 36 374 621,49 zł brutto. Trakcja PRKiI na wykonanie wszystkich określonych prac na odcinku Racibórz – Chałupki będzie miała czas do końca listopada br.

5 komentarzy

  1. Mam nadzieję, że ukończenie prac na odcinku Racibórz – Chałupki – granica państwa zaowocuje nie tylko skróceniem czasu przejazdu, ale także uruchomieniem pociągów relacji: nie Chałupki – Racibórz, ale a początek Chałupki – Kędzierzyn, optymalnie Bielsko – Czechowice – Zebrzydowice – Chałupki – Kędzierzyn.

    Relacja pociągów Chałupki – Racibórz jest zbyt krótka, o ile się nie mylę, jest to najkrótsza relacja pocigu w całej sieci Kolei Śląskich! Tylko jeden kurs jest w relacji Bogumin – Racibórz, cała reszta jest w relacji Chałupki – Racibórz lub Racibórz – Chałupki. I to i tak tenże pociąg Bogumin – Racibórz jdzie tuż po pociagu Budapeszt – Warszawa, kilka razy nawet jechałem tym pociągiem z CZ do PL, i nawet jest w tym pociagu taka, powiedzmy, dość dobra frekwencja, wśród osób przekraczających granicę. Nie ma tłoku, ale ktoś jedzie, widać to w wagonie barowym, że pociąg pusty nie jedzie. W każdym razie, tak sobie to tłumacze, że pociąg oferujący przejazd z CZ bezpośrednio do Rybnika, Katowic, Sosnowca i Warszawy, może być wiekszą zachętą dla pasażerów, niż pociag jadący z CZ do Chałupek, Rudyszwałdu, Roszkowa, Krzyżanowic i do Raciborza. Jakby tenże pociąg raciborski jechał bezpośrednio z Bogumina powiedzmy do Wrocławia (i to tuż po pociągu z Budapesztu), może więcej pasażerów by skorzystało. Jeszcze jakby była jakaś wspólna taryfa ČD – KŚ – PR …. ojej chyba się rozmarzyłem za bardzo.

    Wiem, że teraz jest nieco inaczej, bo PKP IC zamiast przez Chałupki jedzie przez Zebrzydowice, ale idea tego, co pisze jest jedna: zamiast relacji pociągów Chałupki – Racibórz, pociągi relacji Bielsko – Zebrzydowice – Kędzierzyn.

  2. Niestety wszystko jest w rekach Analitykow kolejowych,a oni „raczkuja” w strukturze planowania pasazerskich polaczen.Wlasciwie to eksperymentuja teorie prwadopodopodobienstwa. I dlatego realia mszcza sie potem na przecietnym obywatelu!! O przepychankach politycznych na kolei, nie wspomne.

    1. Problem jest wielowatkowy, czesc tego problemu opisze tu: otoz czeska kasa biletowa – krajowa sprzedaje tylko bilety do stacji granicznej, np. do Bogumina czy do Czeskiego Cieszyna, a takze bilety przygraniczne Bogumin – Chalupki (tylko KS), Czeski Cieszyn – Cieszyn, i jeszcze jest kilka czeskich biletow calodobowych, waznych takze w pociagach KS. Nie ma sprzedazy biletow czeska stacja – stacja obslugiwana przez Koleje Slaskie. Natomiast czeskie kasy biletowe ze sprzedaza biletow miedzynarodowych, przy zakupie biletu do Polski, na Polski odcinek sprzedazy bilet na PKP IC.

      I tak, jakby podrozny z Rep. Czeskiej chcialby pojechac pociagiem np. Z Ostrawy do Wroclawia, jadac tym pociagiem po czternastej z Bogumina do Raciborza, to jak musialby zakupie bilet? Czeskie bilet Ostrava hl.n. – Bogumin, nastepnie przejsciowka Bogumin – Chalupki, nastepnie bilet KS do Raciborza (lub do Nedzy) stamtad bilet PR do Kedzierzyna, stamtad bilet PKP IC do Wroclawia, lub jeden bilet PR Raciborz – Wrocław, ale wtedy jazda pociagiem regio (osobosym).

      Ile mamy biletow? Odcinek Ostrawa – Wroclaw, nie jest to transsib, a trzeba by zakupic 5 biletow (CD, przejsciowka, KS, PR, IC), i do tego jeszcze jechac czterema pociagami. Kto w ten sposob pojedzie? Przypuszczam, ze moze jakis mikol uda sie w taka podroz, ale zwykly podrozny raczej z czegos takiego nie skorzysta.

  3. Kamil
    Pociągi z Raciborza do Chałupek jadą z Rybnika bądź z Bielska Białej a w Raciborzu mają zmianę numeru i tablicy kierunkowej.
    Od nowego Rozkładu jazdy 2018/2019 pociągi mają już skrócony czas przejazdu z 35-30 / 20 min.
    Od 18 marca do 18 kwietnia pociągi Intercity jeżdżą przez Zebrzydowice a jest to spowodowane odtworzeniem mijanki w Bradzie.
    Nie zmieniły swojej trasy pociągi Intercity:
    Moskva – Nicea
    Moskva – Praha
    Wiedeń – Berlin
    które dalej jeżdżą przez Racibórz, Chałupki.

    1. Tak, podrozniku, ale zgodzisz sie chyba ze mna, ze naturalna kontynuacja biegu pociagu z Chalupek do Raciborza powinien byc Kedzierzyn, a nie Rydultowy, Sumina czy nawet Bielsko-Biala. A nawet, patrzac sie na mape obecnego wojewodztwa slaskiego w jego obecnych granicach, to KS powinny pomyslec o pociagu Chalupki – Raciborz – Kuznia Raciborska – Kedzierzyn – Rudziniec – Gliwice, wszak zarowno Kuznia Raciborska, jak i Rudziniec (nie mowiac o Raciborzu czy Gliwicach) to tez jedno i to samo wojewodztwo slaskie.

      To dobrze, ze pociag z Chalupek, po dojechaniu do Raciborza nie stoi bezczynnie, ale jedzie dalej – ale nie jest to jazda w dalszym naturalnym kierunku tego ciagu komunikacyjnego.

      Z tego, co sie orientuje, to pociagi Moskwa-Nicea, Moskwa-Praga, Berlin-Wieden nie korzystaja planowo z odcinka Katowice – Rybnik. Poza tym, zauwazylem, ze pociagowi Wiecej – Berlin dodano postoj w Chalupkach (tuz po wprowadzeniu nowego RJ w grudniu 2018, odcinek Raciborz – Bogumin byl bez postoju). Jeszcze mnie ciekawi, czy w Raciborzu grupa wagonow Berlin – Raciborz – Wieden jest wciaz rozkomunikowana z grupa wagonow Przemysl – Raciborz – Berlin.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *