Tym razem duet

We wczorajszej informacji Elektroniczna Trakcja wygrywa wiślankę podaliśmy zwycięzcę zadania A, czyli odnowę linii kolejowej z Chybia do Wisły w projekcie „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce”. Dzisiaj rozstrzygnięto elektroniczny konkurs na część B tego zadania, czyli rewitalizację fragmentu linii kolejowej nr 190 na odcinku od Goleszowa do Cieszyna.


– Dziś odbyła się aukcja elektroniczna na zamówienie częściowe B, czyli Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na szlaku Goleszów – Cieszyn. Wykonawca, który otrzymał największą ilość punktów to konsorcjum firm TORKOL sp. z o.o. oraz MAR-BUD sp. z o.o. Budownictwo sp. k. Ostateczna cena i punktacja oraz wybór wykonawcy zostanie podany po zakończeniu niezbędnych czynności przewidzianych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – poinformowała nas Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.

6 komentarzy

  1. W artykule nie napisano, czy moze w ramach czesci B bedzie wybudowano lacznica w Goleszowie (Cieszyn – Ustron bez zmiany kierunku jazdy), z przystankiem w poblizu mostu nad potokiem Cieplica (ul. Radoniowa-Spoldzielcza-Piekarnicza)

    1. Lacznica ma za cel takze zachecic turystow z Rep. Czeskiej, aby odwiedzali Ustron i Wisle – najlepiej BEZ SAMOCHODU. Bywam w Ustroniu i w Wisle co jakis czas, i obserwuje stopniowy wzrost odwiedzin turystow z CZ i z SK. Przypominam, ze po czeskiej i slowackiej strone Beskidow nie wyksztalcily sie takie kurorty, jak Wisla, Ustron czy Szczyrk. Do jakiegos stopnia za beskidzkie kurorty mozna by uznac Nydek (CZ) lub Oszczadnice (SK), ale ja i tak uwazam, ze Ustron, Wisla czy Szczyrk maja wiecej atrakcji, niz wszystkie gorskie miejscowosci wzdluz czeskiego odcinka Olzy.

      Pociag bezposredni CZ – Cieszyn – Wisla Glebce, wraz z dogodna taryfa (np. biletem calodobowym na wzor Euro-Nysy), bez tracenia kwadransu w jedna strone na manewry pociagu po calym Goleszowie ze zmiana czola, BARDZIEJ zacheci turystow zza Olzy do odwiedzenia polskiej czesci Beskidu Slaskiego, niz nawet najnowoczesniejsza stacja zarzadzania ruchem pociagow w Skoczowie, czy nawet najpiekniejszy nowy peron w Wisle-Jaworniku.

  2. Natomiast slowackich turystow zachecilbym do odwiedzenia Wisly, Ustronia i Istebnej poprzez przekierowanie wszystkich autobusow, jakie dotychczas kursuja w relacji Cieszyn – Jaworzynka Trzycatek, do relacji Cieszyn – Jaworzynka – nowe przejscie graniczne PL-SK – stacja kolejowa Čierne Polesie. Najlepiej ze stworzeniem biletu calodobowego Euro-Olzy (podobnego do biletu Euro-Nysa)

  3. Mialem przyjemnosc byc w Wisle w zeszlym tygodniu . Pelno samochodow i przydalaby sie komunikacja miejska . Trzeba sie dobrze zastanowic czy nie lepiej jezdzic na czeska strone. Mnie sie wydaje ze jednak czeska strona a Frenstadt pod Radhostem i Ostravice wraz z Valsskim Mezrici bily Wisle bez dwoch zdan jak zawsze . Wisle musze pochwalic za dobre jedzenie. Jesli chodzi o transport zbiorowy to czeska strona wypadla lepiej pod wzgl dojazdu. Ciesze sie ze jest dobowy Kolei Slaskich wazny takze w CD MORAVSKOSLEZSKY KRAJ z czego korzystalem znow co pozwoli jednak nie jechac do Wisly. Mam nadzieje ze po remoncie wislanki bedzie szybszy dojazd i do Wisly 1h 30 tak jak kiedys Czantoria jeszcze jako Pospieszny lub do Cieszyna z drugiej strony. OCZYWISCIE DO WISLY PRZYJADE ZNOW TYLKO PLEASE MNIEJ AUT BO SIE DYCHAC NIE DALO – MOJE POBOZNE ZYCZENIE . POZDRAWIAM

Odpowiedz na „KamilAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *