Kartą za bilet w ZTM

Od stycznia w dwóch liniach, tj. autobusowej nr 297 oraz tramwajowej nr 14, obsługiwanych przez ZTM, została uruchomiona możliwość zakupu biletów jednorazowych bezpośrednio w pojeździe. Projekt powstał przy współpracy z Mennicą Polską SA. Nowa, innowacyjna metoda pozwala na dokonanie zapłaty bankową kartą płatniczą. Zarząd Transportu Metropolitalnego zachęca wszystkich pasażerów do korzystania z nowego systemu


Przypomnijmy, że pojazdy obsługujące linię nr 297 i 14, wyposażone zostały w specjalne czytniki, w których będzie można kupować bilety jednorazowe (krótkookresowe) w taryfie strefowo-czasowej. Aby kupić bilet, należy wybrać przycisk odpowiadający taryfie dla „biletów strefowo-czasowych”, a następnie na wyświetlaczu kasownika pojawi się okienko do przełączenia użytkownika do dalszej ścieżki postępowania. Po wyborze odpowiedniego biletu należy przyłożyć kartę płatniczą do czytnika – opłata zostanie pobrana zbliżeniowo, a jej potwierdzenie zasygnalizowane odpowiednim komunikatem.

Bilety będą miały formę wyłącznie elektroniczną – bez papierowego wydruku oraz potwierdzenia transakcji. Pasażer będzie mógł kupić dowolną liczbę biletów. Korzystając z tego systemu, będzie można zakupić bilet wyłącznie na aktualny przejazd (nie da się kupić biletów na zapas).

Na ekranie głównym kasownika po wybraniu ikony „Sprawdź bilet” oraz przyłożeniu karty płatniczej do wyznaczonego pola pojawi się lista zakupionych/ważnych biletów obowiązujących w danym pojeździe. W czytniku będzie możliwość sprawdzenia jaki bilet został kupiony, na jakiej linii, w jakiej gminie i kiedy wykonano transakcję. Ważność zakupionego biletu sprawdzić również będzie można podczas kontroli biletowej.

2 komentarze

    1. Niestety nie. Poza tym nie wszystkie pojazdy obsługujące linie nr 14 i 297 wyposażone są w te urządzenia – jak masz szczęście to uda Ci się kupić bilet płacąc kartą. Totalną głupotą ZTM jest sprzedaż w tych urządzeniach biletów np. na 3 miasta i więcej, skoro linia 297 jeździ tylko po Katowicach, 14 na terenie dwóch miast, a bilet nie uprawnia do przesiadek (co wyraźnie określone jest w cennikach naklejonych w pojazdach). To zwykłe naciąganie pasażerów i efekt braku kompetencji i elementarnej wiedzy byłych pracowników KZK GOP zasiadających obecnie w nowej instytucji.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *