Elektroniczna Trakcja wygrywa wiślankę

PKP PLK wyłoniła pierwszego potencjalnego wykonawcę zadania ze złożonego z trzech części projektu „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce”. Mowa o głównym zleceniu zawartym w ofercie o kryptonimie A, czyli rewitalizacji linii kolejowych na odcinku Bronów – Wisła. Niebawem poznamy podobne rozstrzygnięcia konkursu dla zadania B, czyli rewitalizacji odcinka Cieszyn – Goleszów i zadania C –  budowy urządzeń kolejowych w ramach planowanego stworzenia LCS w Skoczowie.


8 marca odbyła się aukcja elektroniczna na zamówienie częściowe A „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku podg Bronów – Wisła Głębce” (dla przetargu „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce”). Wykonawca, który otrzymał największa ilość punktów to Trakcja PRKiI S.A. Ostateczna cena i punktacja oraz wybór wykonawcy zostanie podany po zakończeniu niezbędnych czynności przewidzianych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Jutro, 14 marca planowana jest aukcja elektroniczna na zamówienie częściowe B, czyli Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na szlaku Goleszów – Cieszyn.

Przetarg na zadanie częściowe C, czyli Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w branży srk na stacjach objętych włączeniem do LCS Skoczów, będzie rozstrzygnięty bez organizowania aukcji. Obecnie komisja przetargowa analizuje oferty – poinformowała nas Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK

13 komentarzy

  1. I czy wiadomo juz cos, co z lacznica w Goleszowie (Cieszyn-Ustron bez zmiana kierunku jazdy) i przystankiem w Goleszowie okolo ulicy Radoniowej?

    1. Łącznica nie będzie budowana. Nie była nawet w planach, bo jest to nieopłacalne. Co do reszty to na razie nie wiadomo w jakim zakresie prace zostaną wykonane, możliwe, że z czegoś będą musieli zrezygnować.

      1. Jak juz powstanie lacznica goleszowska, to koniecznie z nowy przystankiem w Goleszowie, w rejonie ulicy Radoniowej-Piekarniczej-Spoldzielczej i mostu nad potokiem Cieplica.

        Taki przystanek skrocilby czas pieszego przejscia od pociagu Katowice – Wisla do centrum Goleszowa i do przystankow autobusowych o okolo 15 minut. Taki przystanek ulatwilby takze przesiadki z pociagow Katowice – Wisla na autobusy Wisla – Cieszyn. Takze czas przejscia pieszym czarnym szlakiem z Goleszowa na Tul, Mala i Wielka Czantorie skrocilby sie o okolo 15 minut. Nie musze dodawac, ze odcinek szlaku Goleszow Centrum – Goleszow dworzec to sam asfalt i najmniej atrakcyjny turystycznie odcinek tego szlaku na Czantorie.

    2. To duzy blad, ze lacznica w Goleszowie nie jest opanowana, podczas remontu linii Chybie – Wisla i Goleszow – Cieszyn. Nie wszystkie pociagi z-do Wisly maja jechac przez Skoczow !

      Bywam w Wisle i w Ustroniu i widze coraz wiecej turystow z Rep. Czeskiej, no i oczywiscie widze takze duzo turystow z roznych regionow Polski. A tymczasem coraz czesciej wyjechac z Wisly autem w sobote lub niedziele oznacza stanie w korku nawet i na godzine.

      Bez sprawnych polaczen kolejowych nie zacheci sie odwiedzajacych Wisle lub Ustron do przyjazdu pociagiem.

      Lacznica w Goleszowie moze sluzyc nastepujacym pociagom: na przyklad, w weekend Wisla – Frydek-Mistek, przesiadka w Cieszynie na Zebrzydowice, w tygodniu na odwrot: pociag bezposredni Wisla – Zebrzydowice (-bus Jastrzebie), a przesiadka w Cieszynie na Frydek.

      Juz jest pociag, na razie nocny, Wrocław – Bogumin, moze kiedys bedzie takze dzienny, aby polaczenia z rejonu Wisly, Cieszyna i Zwardonia w strone Raciborza, Opola i Wroclawia realizowac poprzez przesiadki w Czeskim Cieszyna.

      Nastepna zastosowanie lacznicy w Goleszowie, to moga byc pociagi, uruchamiane na czas zamkniecia odcinku Goleszow – Chybie, mianowicie takie pociagi moglyby, na czas remontu, jezdzic w relacji Katowice – Zebrzydowice – Cieszyn – lacznica goleszowska – Wisla Glebce.

      1. Wszystko pięknie brzmi ale trzeba zejść na ziemię. Zresztą takie połączenia można wykonać bez łącznicy, zmiana czoła w ezt to 10 minut.

        1. Tak, trzeba zejsc na ziemie i trzeba byc realista, tak.

          Lacznice Pomorsko-Przylep (kolo Zielonej Gory) dalo sie wybudowac, lacznice plaszowska dalo sie wybudowac, tak samo lacznice suska dalo sie wybudowac. Przypominam, ze lacznice Zabrzeg-Goczalkowice tez wybudowano pozniej, niz linie kolejowe wychodzace z Dziedzic. Tak wiec dalo sie? Dalo ! Tak wiec, lacznice goleszowska tez sie dá wybudowac.

          Ponawiam pytanie: czy jak w roku 1888 dodano do uzytku linie kolejowa Bielsko – Cieszyn – Frydek – Kojetin (Bielitz – Teschen – Friedeck – Kojetin), wraz z boczna linia do Ustronia, czy wowczas z Ustronia bez zmiany kierunku pociag jechal dalej w strone Bielska, czy w strone Kojetina ? ? ?

          1. Tłumacze Ci, że puki co nie ma jej nawet w planach i musisz się z tym pogodzić. A jak jeździli w 1888 nie mam pojęcia i średnio mnie to interesuje. Tyle w temacie.

      2. O koniecznosci wybudowania lacznicy goleszowskiej juz napisalem. Kiedy znow bedzie mozliwosc wybudowania takiej lacznicy w najblizszej przyszlosci – jak nie teraz, wlasnie teraz, gdy ma byc remontowany zarowno szlak Goleszow – Cieszyn, jak i Goleszow – Skoczow, jak i Goleszow – Ustron.

        Jesli w czasach Austro-Wegier pociagi z Ustronia jechaly bez zmiany czola do Cieszyna (tego nie wiem), to znaczy, ze taka lacznica kiedys byla.

        Obok samej lacznicy, wazne jest takze, aby powstal przystanek przy, ul. Radoniowej w Goleszowie, z jednoczesnym przekierowaniem autobusow Wispolu i DAS II w poblizu tego przystanku, aby ulatwic przesiadki z Katowic na autobusy do Cieszyna.

        Obecnie czas jazdy pociagu Katowice – Goleszow to niemalze dwie godziny, a czas jazdy pociagu Katowice – Cieszyn (via Chybie, Zebrzydowice) to okolo 1,5 h, wiec nawet jakby puscic wislanski pociag objazdem przez Cieszyn, to bylby podobny czas przejazdu Katowice – Ustron czy Katowice – Wisla, z lacznica goleszowska byloby jeszcze kilka minut szybciej.

  2. Czy Redakcja SIT ma jakies nowe wiadomosci odnosnie Programu KOLEJ PLUS? Mam na mysli dwa odcinki: Jastrzebie Zdroj-Wodzislaw Slaski [Okreslony jako Odbudowa}] oraz Prudnik-Krapkowice{ Okreslony rowniez jako Odbudowa}.Chce nadmienic ze odcinek Prudnik- Krapkowice jest juz dawno odbudowany na koszt MON. czy akurat w tych dwoch przypadkach cos sie dzieje? A moze ktos z Internautow posiada szersza i aktualna wiedze na ten temat?

  3. W kwestii Wodzisław Śląski – Jastrzębie Zdrój można już dzisiaj powiedzieć, że możemy o tym pomarzyć. PKP PLK oraz Ministerstwo powiedziało otwarcie, że jeżeli gminy, powiaty dołożą do remontu, remont sie odbędzie. Niemniej, również potwierdzili to, że lista KOLEJ Plus to tylko lista, lista otwarta nie wiążąca do niczego. PKP PLK nie ma w planie zagospodarowania przewidzianego na lata 2019-2023 przeprowadzenia jakichkolwiek prac czy to projektowych czy budowlanych na odcinku Wodz-Jastrzębie. Większe prawdopodobieństwo jest odbudowa Katowice-Łaziska-Jastrzębie niż kierunek Wodzisawski. Główna przeszkoda na ten odcinek jest przecinająca autostrada A1, gdzie podczas projektowania jej kolej uznała, że nie ma żadnych planów w kwestii linii Wodzisław Śląski – Jastrzębie Zdrój więc i autostrada A1 przecina stary szlak linii. Odbudowa tego kawałka pochłonęła by dobre kilkanaście mln złotych na wydrążenie tunelu albo wybudowanie wiaduktu nad A1. Odpowiedź już samą w sobie można sobie odpowiedzieć.
    Link do artykułu nowin na temat decyzji władz.

    https://www.nowiny.pl/wodzislaw/148850-linia-kolejowa-z-jastrzebia-do-wodzislawia-jak-samorzady-wyloza-kase.html

  4. Dziekuje chciaz to malo pocieszajace, jestem wlasnie po lektorze Strategi Kolei do 2030 roku. A tu dopiero mi dali dola – Ministerstwo Imbecyli powinno sie nazywac!!

  5. Pingback: Tym razem duet
  6. Moze ktos wie, jak sie zakoczyl podobny temat. Podobno oddanie do uzytku drogi S5 oznaczalo przerwanie ciaglosci linii kolejowej Rawicz – Scinawa. Czy moze ktos wie cos wiecej na ten temat, czy istnienie S5 wyklucza sie z istnienie linii kolejowej do Scinawy, czy jednak nie ? ? ?

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *